Na przestrzeni ostatnich lat rozpowszechnienie rozwiązań elektronicznych stosowanych w pojazdach jest niezwykle dynamiczne i osiągnęło wysoki poziom zaawansowania. Dziś, mechanik naprawiający pojazdy musi posiadać wiedzę z zakresu napraw różnych typów pojazdów, stosować kilka odmiennych protokołów diagnostycznych i wykorzystywać wiele metod komunikacji.
W obliczu takich wymagań, Texa opracowała TXT MULTIHUB, niezwykle wszechstronny interfejs diagnostyczny, który łatwo dostosowuje się do oczekiwań warsztatów i sprawia, że jego zastosowanie staje się szybkie i intuicyjne w każdej sytuacji. Zaawansowane technologicznie urządzenie, bogate jest w unikalne cechy takie jak: obecność zintegrowanego wyświetlacza, wytrzymałą konstrukcję z certyfikatem IP53, inteligentną łączność zapewnioną przez system operacyjny Linux, obsługę protokołów CAN FD, DoIP, Pass-Thru. Ponadto jest jedynym narzędziem diagnostycznym zdolnym do jednoczesnej obsługi samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych, dostawczych, motocykli, łodzi, maszyn rolniczych i budowlanych.
Jest wyposażony w podświetlany wyświetlacz, który ma zapewniać mu wysoką użyteczność i bieżący dostęp do danych dotyczących trzech parametrów: tryb komunikacji z jednostką wyświetlającą, poziom napięcia akumulatora pojazdu, do którego jest podłączony oraz status pracy. Umożliwiać ma także stały wgląd w procesy działania interfejsu: podaje ponad 40 komunikatów, które przekazują mechanikowi wszystkie informacje potrzebne podczas diagnostyki.
Jego kolejną cechą jest wytrzymałość. Specjalnie wzmocniona obudowa z gumowymi profilami przeciwwstrząsowymi umożliwiać ma zapewnienie certyfikowanego poziomu ochrony IP53 (odporność na kurz i zachlapania wodą). Jest zgodny ze standardem wojskowym testu upuszczenia MIL-STD 810G. TXT MULTIHUB jest, według zapewnień Texy, również bardzo poręczny i estetyczny, dzięki specjalnej wytrzymałej konstrukcji i wysokiej staranności, z jaką został zaprojektowany.
Interfejs wykorzystuje zaawansowane techniki łączności, mające umożliwiać mechanikowi obsługę każdego typu pojazdu, jaki spotkamy w warsztacie. Dawać ma to dużą elastyczność w pracy i natychmiastową reakcję. Urządzenie komunikuje się z wyświetlaczem poprzez: moduł Wi-Fi do operacji diagnostycznych z wykorzystaniem standardów CAN, CAN FD i DoIP, kabel sieciowy (Ethernet) zarezerwowany dla operacji DoIP (ISO 13400), moduł Bluetooth do tradycyjnej diagnostyki, gniazdo USB do wszystkich typów diagnostyki, w tym Pass-Thru.
TXT MULTIHUB jest wyposażony w system operacyjny Linux, który zapewniać ma mu wysoką użyteczność i możliwość ciągłej ewolucji oraz bezproblemowego dostosowywania się do nowych, przyszłych funkcji. Linux poprawiać ma również bezpieczeństwo i wydajność struktur informatycznych, dzięki komunikacji w trybie Smart: oznacza to, że interfejs automatycznie ma przełączać kanały komunikacyjne w zależności od sytuacji w warsztacie i rodzaju diagnostyki oraz wybierać zawsze najlepsze dostępne połączenie bez konieczności interwencji ze strony mechanika.
Źródło: Texa