Zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego został niedawno wprowadzony do produkcji seryjnej przez koncern Volkswagen w Chinach w modelach samochodów hybrydowych plug-in (PHEV) Passat i Magotan, przy czym planuje się jego zastosowanie w szerszym zakresie na całym świecie.
Ta zaawansowana technologia ma stanowić zwieńczenie szeroko zakrojonych prac projektowych i rozwojowych, w tym szczegółowych testów i ocen pojazdów prowadzonych przez zespoły konstruktorów VW i TIFS w Chinach i Europie. Tradycyjnie konwencjonalne zbiorniki paliwa są eksploatowane przy ciśnieniu atmosferycznym, jednak od modeli HEV nowej generacji oczekuje się odporności na działanie cyklicznego ciśnienia do 400 mbar w niektórych trybach jazdy całkowicie elektrycznej.
Dla zapewnienia odporności na takie ciśnienie w zbiorniku nowe rozwiązanie konstrukcyjne wprowadza formowane sworznie kuliste z zatrzaskowymi konstrukcjami kolumn, które wykorzystują opatentowany przez TIFS proces produkcyjny formowania rozdmuchowego z dzielonym parisonem. Według TIFS opracowana technologia stanowi lekkie rozwiązanie z tworzywa sztucznego dla pojazdów hybrydowych, które eliminuje wady konkurencyjnych spawanych konstrukcji zbiornika wewnętrznego.
Strategiczne inicjatywy firmy TIFS mające na celu osiągnięcie nowego poziomu rozwoju w ramach międzynarodowego trendu elektryfikacji, obejmują wspieranie wszystkich typów pojazdów za pomocą innowacyjnych rozwiązań produktowych. Dotyczy to również globalnych platform pojazdów hybrydowych. Nasza innowacyjna technologia zbiorników paliwa z tworzywa sztucznego pozwala producentom oryginalnego wyposażenia na dostosowanie cyklu jazdy takiego pojazdu do uzyskania optymalnej wydajności i osiągów pojazdu elektrycznego.
prezes i dyrektor generalny spółki TI Fluid Systems - Bill Kozyra
Źródło: TI Fluid Systems