Nowe stanowisko badawcze będzie współpracować z globalną siecią 36 hamowni wykorzystywaną przez dział badań i rozwoju TMD Friction, aby mierzyć emisje pochodzące z hamulców zgodnie z wymaganiami Światowych Przepisów Technicznych Organizacji Narodów Zjednoczonych (UN GTR24).
Firma TMD Friction, właściciel marki Textar, była częścią grupy roboczej pomagającej opracować metodologię i przebieg pomiarów emisji pyłu hamulcowego na potrzeby normy Euro 7. Stanowisko testowe będzie wykorzystywane do homologowania nowego oryginalnego wyposażenia (OE), a także do opracowywania mieszanek ciernych zarówno dla produktów OE, jak i przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych.
Urządzenie umożliwi TMD Friction swobodę samodzielnego testowania swoich produktów przy użyciu tego samego sprzętu, co niezależne instytucje zajmujące się pomiarami, bez konieczności czekania na dostępność. Pozwoli to uniknąć potencjalnych opóźnień odczuwalnych przez klientów, a w efekcie przyspieszyć prace rozwojowe.
Nowe stanowisko do testowania emisji zostało zainstalowane w październiku i jest gotowe do użytku.
TMD Friction dokłada wszelkich starań, aby zawsze dostarczać wysokiej jakości materiały cierne, które zostały starannie opracowane przez zespół ekspertów ds. badań i rozwoju. Inwestując średnio 30 milionów euro w badania i rozwój rocznie, firma jest w stanie samodzielnie oceniać i kontrolować jakość swoich produktów. Gwarantuje to również, że klienci kupujący tarcze, klocki czy okładziny hamulcowe marek należących do TMD mogą korzystać z najnowszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie i najwyższej jakości części. Przygotowanie najnowszego stanowiska do testów potwierdza ukierunkowanie TMD Friction na innowacje. Podkreśla też wiodącą pozycję firmy na rynku wynikającą ze światowej klasy rozwiązań hamulcowych.
„Chcieliśmy się przygotować i zagwarantować sobie bezproblemowy proces opracowywania nowych produktów zgodnych z przepisami Euro 7. Testowanie emisji w ramach nowych norm będzie dodatkowym krokiem w ogólnym procesie testowania, ale odpowiednie stanowisko badawcze pozwoli nam przeprowadzić wymagane testy samodzielnie. Dzięki temu klienci będą mogli znacznie szybciej otrzymać w pełni zgodne z przepisami, wysokiej jakości części” – mówi Christian Stolz, wiceprezes ds. badań i rozwoju OE w TMD Friction.
„Produkty TMD Friction są znane na całym świecie z najwyższej jakości, bezpieczeństwa i komfortu. Dzieje się tak dzięki naszym ciągłym inwestycjom w badania i rozwój, gdzie niestrudzenie pracujemy nad mieszankami ciernymi dostosowanymi do układu hamulcowego konkretnego pojazdu. Najnowsza inwestycja w sprzęt do testowania emisji zapewni, że będziemy nadal dostarczać najlepsze części i rozwiązania dla naszych klientów na całym świecie” – dodaje Christian Stolz.
Dzięki współpracy z największymi światowymi koncernami motoryzacyjnymi i obecności w sportach motorowych oraz przemyśle, TMD Friction ma doświadczenie i specjalistyczną wiedzę pozwalające szybko przenosić produkty z fazy projektowej na stanowisko testowe do warsztatu. W ramach akcji „First to market”, firma stara się dostarczać klientom części do najnowszych samochodów na rynku. Oferta TMD jest jedną z najbogatszych na rynku i zapewnia pokrycie prawie całego światowego parku samochodowego.
Podejście TMD Friction do jakości produktów wykracza poza tylko spełnianie norm branżowych. Każdy klocek hamulcowy jest poddawany kompleksowym testom, często przekraczającym minimalne wymagania prawne. Widać to w przypadku produktów przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych, które nie tylko spełniają normy ECE R90, ale także przechodzą dodatkowe badania pod kątem hałasu, wydajności i komfortu. Chociaż cechy te nie są wymagane przez ECE R90, odzwierciedlają one surowe wewnętrzne kryteria jakości TMD Friction.
Źródło: TMD Friction