Najbliższe miesiące wypełnione będą dalszym procesem konsolidacji, przy jednoczesnym rozszerzaniu oferty o nowe marki i referencje produktów.
Zmiany w strukturze właścicielskiej spółki AD Polska były jednym z najważniejszych wydarzeń minionego roku w branży motoryzacyjnej. Zakup firmy przez LKQ Corporation – globalnego lidera w dystrybucji części motoryzacyjnych, materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia warsztatów – zmieni dotychczasową strukturę rynku. Obecna działalność prowadzona jest już w ramach grupy Rhiag pod szyldem sieci ELIT. Docelowo powstanie jedna sieć dystrybucji dla Centralnej i Wschodniej Europy.
W ostatnich latach spółka AD Polska odnotowywała systematyczny wzrost sprzedaży. Jednocześnie zwiększaliśmy dostępność oferty poprzez otwieranie kolejnych filii oraz powiększaliśmy sieć niezależnych warsztatów AD Serwis i Auto Primo. Z pozoru oznacza to dużą stabilizację w naszej branży, w praktyce nieustannie musimy dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku. Wsparcie LKQ Corporation znacząco przyspieszy realizację strategii rozwoju na wszystkich płaszczyznach naszej działalności.
Prezes ELIT Polska - Piotr Stopczyk
Pierwsze zmiany zaszły już w katalogu produktów dostępnych w ELIT Polska. Oferta części zamiennych została poszerzona o własną markę Starline w gamie elementów układu hamulcowego, hydrauliki pojazdowej i akumulatorów. W kolejce czeka ponad 50 tysięcy referencji przeznaczonych do wszystkich typów pojazdów i marek.
Połączenie oferty AD Polska i ELIT Polska wymaga też weryfikacji listy dotychczasowych dostawców. Związane jest to z odmienną strategią poprzednich działalności, która oparta była na innych markach tzw. pierwszego wyboru.
Finalnie, dzięki większej ofercie w atrakcyjnym przedziale cenowym, skorzystają zarówno właściciele warsztatów, jak i kierowcy.
Niezmiennie fundamentem naszej strategii pozostaje rozbudowa sieci dystrybucji. Gęstsza mapa lokalizacji gwarantuje szybszą dostawę części do warsztatu, a tym samym skraca kierowcy czas oczekiwania na naprawę samochodu. Kolejnym elementem jest sieć niezależnych warsztatów, które ze względów formalnych musiały zdjąć charakterystyczne logo AD Serwis i Auto Primo. Obecnie trwa proces podpisywania nowych umów i zmiany szyldów na ELIT Partner.
ELIT Polska - Mirosław Drej