W mijającym tygodniu warto zwrócić uwagę na kilka istotnych wydarzeń:
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów skierowała bezpośredni list w sprawie waloryzacji opłat za badanie techniczne pojazdów do nowego Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Europejskie cła na samochody elektryczne z Chin zostały zaskarżone do Światowej Organizacji Handlu (WTO). Chiny grożą ograniczeniami w łańcuchach dostaw.
OMODA & JAECOO Polska ogłosiła ceny modelu OMODA 5 z silnikiem benzynowym 1,6 TGDI i automatyczną skrzynią biegów. Ceny nowego modelu OMODA 5 wynoszą odpowiednio 115 500 zł za wersję Comfort oraz 129 500 za wersję Premium.
Nissan testuje innowacyjny lakier, który latem pomaga obniżyć temperaturę w kabinie samochodu i dzięki temu zmniejszyć zużycie energii przez układ klimatyzacji.
Firma carVertical przeprowadziła analizę i wskazała, które modele były sprawdzane w bazach najczęściej. Pier3wszqa trójka to Audi A4, BMW serii 3 i Opel Astra.
Stellantis planuje zwolnić 2450 pracowników fabryki w Warren w stanie Michigan w związku z zaprzestaniem produkcji pickupa RAM 1500 „Classic”.
TecAlliance opracował aplikację myITG, aby zapewnić producentom części pełny i aktualny obraz struktur członkowskich i krajowych międzynarodowych grup handlowych (ITG).
Branża oponiarska będzie musiała zmierzyć się z problemem niedoboru sadzy wykorzystywanej do produkcji opon ze względu na sankcje nałożone na jej import z Rosji.
Holding 1, właściciel między innymi Traficara i Polskiej Grupy Dealerskiej, oraz dziesiątek innych spółek padł ofiarą ataku hakerskiego skutkującego wyciekiem danych.
W pierwszej połowie 2024 r. Valeo w dalszym ciągu poprawiało swoją rentowność, osiągając marżę operacyjną na poziomie 4,0% i wolne przepływy pieniężne w wysokości 121 mln euro, zgodnie ze swoimi celami na cały rok 2024.
W wyniku niedawnych zmian Volkswagen przeniósł swoje zasoby badawczo-rozwojowe dotyczące pojazdów elektrycznych w Chinach do prowincji Anhui, gdzie według lokalnych mediów ma nadzieję zbudować „Wolfsburg Wschodu”.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska chce zaostrzyć przepisy dotyczące karania za wjazd na drogi leśne. Po proponowanych zmianach poruszanie się po lesie w miejscu niedozwolonym, miałby grozić areszt, ograniczenie wolności lub grzywna nie niższa niż 3 tys. zł – w razie skazania przez sąd możliwe byłoby orzeczenie kary w postaci nawiązki w wysokości do 1,5 tys. zł.