Przedostatni tydzień września 2018 był okresem przejściowym studzącym emocje po targach Automechanika we Frankfurcie i otwierającym targi pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. Podczas tych drugich Goodyear zaprezentował swoje pierwsze opony z pełną mieszanką krzemionkową dla pojazdów ciężarowych oraz dwie aplikacje mobilne opracowane dla flot i kierowców zawodowych.
Polski rząd przyjął ustawę zaostrzającą kary za cofanie liczników w samochodach, a Komisja Europejska wszczęła formalne śledztwo przeciwko koncernom BMW, Daimler i VW, aby zbadać możliwość ich zmowy monopolowej w zakresie technologii czystej emisji. ZF Aftermarket we współpracy z in-tech opracował technologię e-troFit, która ma umożliwić konwersję autobusów z napędu konwencjonalnego na elektryczny, a Hella otworzyła swoją fabrykę elektroniki na Litwie.
Spółka Wielton wykupiła 75% udziałów brytyjskiego Lawrence David, a Kuba Przygoński został oficjalnym ambasadorem marki Dunlop. Inter Cars otrzymał złotą nagrodę w konkursie SAP Quality Awards, a Liqui Moly zostało sponsorem drużyny Chicago Bulls występującej w NBA.