Poszerzenie oferty produktowej jest wynikiem naszego zobowiązania TotalEnergies do dostarczenia kompleksowego wyboru produktów dla sektora motoryzacyjnego. W nowym asortymencie znajdują się oleje dedykowane zarówno dla najnowszych, jak i starszych modeli pojazdów.
Niektóre nowe referencje są po prostu odpowiedzią na potrzeby rynku wtórnego. Przykładem są nowe oleje przekładniowe oferowane przez TotalEnergies. Mimo że producenci samochodów traktują je jako niewymienne, regularna wymiana tych olejów może znacząco zwiększyć żywotność skrzyń biegów. Dlatego właśnie pojawiły się one na rynku.
Specjaliści z TotalEnergies od lat podkreślają, że najlepszym sposobem doboru olejów silnikowych do pojazdu jest przestrzeganie zaleceń i homologacji producenta samochodu. Dlatego też gama produktów TotalEnergies jest systematycznie aktualizowana, aby zawsze spełniać najnowsze normy i homologacje. To ważne udogodnienie zarówno dla kierowców, jak i mechaników. Bez względu na to, czy specjalizują się w samochodach japońskich, koreańskich, niemieckich, francuskich czy włoskich – coraz częściej decydują się na produkty TotalEnergies. Potwierdzeniem właściwego wyboru są te same homologacje i zalecenia widoczne zarówno w instrukcji serwisowej pojazdu, jak i na opakowaniu oleju.
Asortyment produktów firmy TotalEnergies jest tak obszerny, że obejmuje wszystko, począwszy od olejów do hybryd, poprzez oleje do silników downsizingowych, zaawansowane diesle, aż po jednostki zapewniające obniżony poziom wewnętrznego tarcia. Warto zauważyć, że TotalEnergies jest głównym dostawcą olejów do nowych silników Wankla produkowanych przez firmę Mazda.
Ten olej został opracowany głównie z myślą o samochodach marki BMW. W 2019 roku firma bawarska wprowadziła znaczną ewolucję normy BMW LL04, tworząc normę BMW LL19, która zawiera zaostrzone wymagania jakościowe oraz zwiększone wymagania dotyczące efektywności paliwowej. Produkt ten jest rekomendowany i wstecznie kompatybilny z silnikami, dla których stosowano normę LL04, obejmującą większość benzynowych i wysokoprężnych jednostek z i bez filtrów DPF, produkowanych od 2002 roku.
Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12 to innowacyjny produkt stworzony w zaawansowanym ośrodku badawczym TE we Francji, z wykorzystaniem technologii Eco-Science, dedykowany dla najnowszych silników benzynowych BMW wprowadzonych od 2022 roku. Zgłoszony do homologacji BMW LL-22FE++, sprawdzi się w silnikach takich jak B48B (TU2) 2.0 R4 16V TwinPower Turbo oraz B58 (TU2) 3.0 R6 24V TwinPower Turbo 326KM, wyposażonych w filtr GPF lub bez.
Dzięki niskiemu współczynnikowi HTHS = 2,0, ten olej z rodziny Fuel Efficiency wpływa istotnie na redukcję tarcia w silniku, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Quartz INEO Long Life 0W-30 to luksusowa wersja popularnego oleju LL 5W-30, spełniająca normy VW 504.00 / 507.00, BMW LL04 oraz PORSCHE C30. Inżynierowie TotalEnergies poprawili parametry niskich i wysokich temperatur, zapewniając wysoką odporność na utlenianie. Ten olej to rozwiązanie zarówno dla częstych uruchomień silnika, jak i dynamicznej jazdy, zapewniając większe bezpieczeństwo osiągania długich przebiegów między wymianami oleju.
Olej Quartz INEO RCP 5W-30 jest efektem zaawansowanej technologii syntetycznej, opracowanej w ramach współpracy zespołów technicznych Stellantis i TotalEnergies. Produkt ten jest zgodny z najnowszą homologacją STELLANTIS FPW9.55535/03 i został specjalnie dostosowany do silników DV5R i EB2. Dzięki innowacyjnej formule, ten olej pozwala na wydłużenie żywotności silnika, optymalizację czystości jego podzespołów oraz zapewnia wysoką wydajność silnika.
Quartz INOE RCP 5W-30 to olej silnikowy stworzony specjalnie dla turbodoładowanych silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi oraz silników benzynowych turbo EB2 Gen1, rekomendowany przez Stellantis. Olej ten spełnia normy Euro 6.2, 6.3 i 6.4 dla silników BlueHDi produkowanych do lutego 2023 roku, oraz normę Euro 6.1 dla silników turbo EB2 Gen1 produkowanych do sierpnia 2018 roku.
Sprawdzi się również do silników wysokoprężnych i benzynowych wymagających homologacji PSA B71 2290.
Ten olej został wprowadzony do oferty ze względu na swoją homologację PORSCHE A40 w kategorii 0W-40 – ekskluzywnej klasie lepkości. Jest dedykowany do silników benzynowych Porsche bez GPF. Warto zauważyć, że Quartz 9000 Advanced 0W-40 został opracowany w technologii ART (Age Resistance Technology), co sprawia, że ma wysoką odporność na utlenianie i utrzymuje swoje właściwości smarne przez długi czas, zapewniając doskonałą ochronę przed szlamem, osadami i zużyciem silnika. Dodatkowo, wysoki wskaźnik lepkości zapewnia silnemu silnikowi ochronę w różnych warunkach temperaturowych.
Nowoczesny olej silnikowy QUARTZ INEO FGO 5W-40 został stworzony specjalnie dla wymagających silników benzynowych ekskluzywnych marek. Jeśli Twój silnik wymaga oleju o lepkości 5W-40, to jest to właściwa propozycja. Olej ten spełnia normy PORSCHE C40, VW 511.00 i nadaje się do silników benzynowych marki VW z filtrem GPF oraz jednostek Audi, Bentley i Lamborghini. Dzięki technologii ART (Age Resistance Technology) olej chroni silnik przed utlenianiem i zapewnia wysokie właściwości przeciwutleniające i przeciwzużyciowe.
Stworzony z zastosowaniem Eco-Science, ten olej dedykowany jest użytkownikom samochodów marki Hyundai – Kia, którzy poszukują nowoczesnych produktów spełniających wymagania najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych, posiadających normę API:SP, ILSAC: GF-6 i ACEA C5. Olej ten, oparty na zaawansowanej technologii syntetycznej, należy do kategorii LowSaps i efektywnie wspomaga oszczędzanie paliwa.
To olej do skrzyń biegów manualnych i zautomatyzowanych koncernu PSA, spełniający normy PSA B71 2316 i 2317. TotalEnergies wprowadził go na rynek, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na zmianę oleju w skrzyniach biegów, pomimo braku takiej potrzeby według konstruktora. Jest to ulepszona wersja znanych olejów Transmission BV 75W-80 i Traxium Gear 8 75W-80, przeznaczonych do skrzyń biegów stosowanych w różnych modelach PSA (Stellantis).
Coraz większa popularność przekładni automatycznych jest zauważalna. Producenci od kilku lat oferują nowoczesne przekładnie z więcej niż 8 przełożeń, które zdobywają uznanie na rynku ze względu na swoją wygodę eksploatacji, niskie zużycie paliwa oraz wysoką niezawodność i trwałość.
Niektórzy konstruktorzy pierwotnie nie przewidywali konieczności wymiany oleju w tych skrzyniach podczas ich całego okresu życia. Jednakże doświadczenia rynkowe wskazują, że regularna wymiana oleju może pozytywnie wpłynąć na działanie i trwałość przekładni. Należy jednak pamiętać, że automatyczne skrzynie biegów są bardzo skomplikowanymi urządzeniami, wymagającymi oleju o odpowiednich parametrach fizykochemicznych i tarciowych.
FLUIDMATIC DVI MV jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów w tej kategorii, dedykowanym do najnowszych automatów. Jest używany między innymi w skrzyniach AISIN WARNER: AW-2 (AISIN AT8), które są popularne na rynkach całego świata w różnych markach pojazdów (głównie należących do grupy Stellantis). Może być bez problemu stosowany również w skrzyniach z rodziny ZF P/C 6HP / 8HP / 9HP, a także w skrzyniach wymagających oleju DEXRON VI, MARCON LV, JASO M315 i innych.
Źródło: TotalEnergies
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?