Ogłoszenie Toyoty jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów na całym świecie po zaprezentowaniu koncepcji GR Supra GT4 na wystawie Geneva International Motor w marcu i udziale GR Supra w 24-godzinnym wyścigu Nürburgring w czerwcu. Toyota Gazoo Racing chce zwiększyć swoje zaangażowanie w wyścigi zespołów prywatnych. Wszystko po to, by umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w wyścigach i aby móc rozwijać coraz lepsze auta, wykorzystując doświadczenia z torów wyścigowych.
Model GR Supra GT4 [1] to samochód wyścigowy oparty na GR Supra – pierwszym globalnym modelu Toyota Gazoo Racing, który trafił na rynek w tym roku.
Kategoria GT4 [2] jest popularna wśród prywatnych zespołów wyścigowych na całym świecie ze względu na stosunkowo niski koszt i łatwość dołączenia do rywalizacji. Samochody GT4 mogą uczestniczyć w wielu wyścigach na całym świecie, w tym w Super Taikyu Series w Japonii, GT4 European Series i VLN Endurance Championship Nürburgring w Europie oraz w serii Michelin Pilot Challenge w USA.
GR Supra uczestniczy już w NASCAR Xfinity Series w Ameryce Północnej, a od 2020 roku ma konkurować w klasie Super GT GT500 w Japonii. Wejście GR Supra GT4 ma zapewnić fanom sportów motorowych radość z oglądania GR Supra rywalizującego na torach na całym świecie.
W celu opracowania GR Supra GT4, Toyota Gazoo Racing połączyła siły z trzema partnerami technicznymi: Ravenol, Pirelli i Akrapovič. Ravenol dostarcza środki smarne, Pirelli współpracuje przy opracowywaniu opon, zaś Akrapovič współpracuje przy opracowywaniu układów wydechowych specyficznych dla sportów motorowych.
Szczegóły dotyczące specyfikacji GR Supra GT4, w tym jej ceny sprzedaży, poszczególne rynki i daty premiery, mają zostać ogłoszone jeszcze w tym roku.
[1] pojazdy GT4 są sprzedawane uczestnikom wyścigów i nie można nimi jeździć po drogach publicznych.
[2] GT4 to kategoria produkcyjnych samochodów wyścigowych opartych na samochodach Grand Touring regulowanych przez SRO; jeden stopień poniżej GT3.
Źródło: Ravenol