Dla Toyota Gazoo Racing e-motorsport jest ważną częścią działalności. Sportowe ramię japońskiego koncernu od lat aktywnie angażuje się w rozgrywki w sieci, jest oficjalnym partnerem wirtualnych rajdowych mistrzostw świata, w 2020 roku wystawiło oficjalnie dwie ekipy w Virtual 24 Hours of Le Mans, otwiera też drzwi do świata Toyoty milionom graczy na całym świecie. Razem z twórcami gry Gran Turismo Sport stworzono wirtualne odpowiedniki dwóch pierwszych globalnych modeli sygnowanych przez Gazoo Racing – GR Supry i GR Yarisa.
I te auta okazały się prawdziwymi hitami – ponad 1,3 mln graczy zakupiło w grze GR Suprę, a GR Yaris znalazł do tej pory 530 tys. nabywców. Dodatkowo, prowadzono rywalizację pod nazwą GR Yaris Time Trial oraz puchar GR Supra GT Cup, w którym zawodnicy z różnych zakątków globu walczyli w grze Gran Turismo SPORT za kierownicą GR Supry o miejsce w finale. W 2021 roku Toyota Gazoo Racing ma nowy wymiar tych zmagań.
TGR GT Cup 2021 będzie szansą na sprawdzenie się za kierownicą różnych aut z linii GR, prawdziwych samochodów sportowych, a także klasycznych aut Toyoty nie tylko na najbardziej znamienitych torach całego świata i drogach o wysokim stopniu trudności. Sezon będzie składał się z siedmiu rund eliminacyjnych rozgrywanych od kwietnia do sierpnia, a zawodnicy powalczą o miejsca w finałowej 24 z uwzględnieniem regionalnych limitów. Na grudzień planowane jest ostateczne starcie, które zostanie zorganizowane przy okazji FIA GT Championship.
Co trzeba zrobić, żeby wziąć udział w TGR GT Cup 2021? Wystarczy mieć skończone sześć lat oraz konsolę PS4 lub PS5 z grą Gran Turismo SPORT. A następnie dołączyć do rozgrywki w swojej strefie czasowej w wyznaczonym dniu. Pierwsza okazja do rywalizacji już 25 kwietnia.
Uczestnicy TRG GT Cup 2021 będą musieli się wykazać wszechstronnością za wirtualną kierownicą, bo podczas siedmiu eliminacyjnych rund czeka ich de facto siedem różnych wyzwań. Rywalizacja zacznie się w kwietniu od pojedynków za kierownicą GR Supry na amerykańskim torze Wheather Tech Raceway Laguna Seca. W maju zawodnicy zmierzą się na dwóch japońskich obiektach – najpierw będą walczyć o jak najlepszy czas za kierownicą GR Yarisa na torze Fuji International Speedway, a potem przesiądą się do SF19, czyli jednomiejscowego auta wyścigowego startującego w serii Super Formula o mocy 640 KM i masie zaledwie 660 kg, które potrafi mknąć nawet 305 km/h.
W czerwcu na zawodników czeka klasyczny tor Nürburgring oraz klasyczne auto – Toyota 2000GT z połowy lat 60. poprzedniego stulecia. Następnie kierowcy sprawdzą się za kierownicą wyścigowej odmiany GR Supry na brazylijskim torze Autódromo José Carlos Pace, a potem wrócą do kabiny GR Yarisa i pojadą po trasie wyznaczonej na Sardynii, a na sam koniec przewidziano zmagania za kierownicą Toyoty GR 86, czyli najnowszego dziecka japońskiego koncernu z linii GR. W sierpniu uczestnicy sprawdzą swoją formę na australijskim obiekcie Mount Panorama.
Źródło: Toyota