Toyota szuka najszybszego kierowcy aut z linii GR | MOTOFAKTOR

Toyota szuka najszybszego kierowcy aut z linii GR

W kolejnej edycji Toyota Gazoo Racing GT Cup zawodnicy powalczą o finał za kierownicą różnych modeli z linii GR, aut wyścigowych i klasycznych Toyot.

Dla Toyota Gazoo Racing e-motorsport jest ważną częścią działalności. Sportowe ramię japońskiego koncernu od lat aktywnie angażuje się w rozgrywki w sieci, jest oficjalnym partnerem wirtualnych rajdowych mistrzostw świata, w 2020 roku wystawiło oficjalnie dwie ekipy w Virtual 24 Hours of Le Mans, otwiera też drzwi do świata Toyoty milionom graczy na całym świecie. Razem z twórcami gry Gran Turismo Sport stworzono wirtualne odpowiedniki dwóch pierwszych globalnych modeli sygnowanych przez Gazoo RacingGR Supry i GR Yarisa.

 

I te auta okazały się prawdziwymi hitami – ponad 1,3 mln graczy zakupiło w grze GR Suprę, a GR Yaris znalazł do tej pory 530 tys. nabywców. Dodatkowo, prowadzono rywalizację pod nazwą GR Yaris Time Trial oraz puchar GR Supra GT Cup, w którym zawodnicy z różnych zakątków globu walczyli w grze Gran Turismo SPORT za kierownicą GR Supry o miejsce w finale. W 2021 roku Toyota Gazoo Racing ma nowy wymiar tych zmagań.

 

TGR GT Cup 2021 będzie szansą na sprawdzenie się za kierownicą różnych aut z linii GR, prawdziwych samochodów sportowych, a także klasycznych aut Toyoty nie tylko na najbardziej znamienitych torach całego świata i drogach o wysokim stopniu trudności. Sezon będzie składał się z siedmiu rund eliminacyjnych rozgrywanych od kwietnia do sierpnia, a zawodnicy powalczą o miejsca w finałowej 24 z uwzględnieniem regionalnych limitów. Na grudzień planowane jest ostateczne starcie, które zostanie zorganizowane przy okazji FIA GT Championship.

 

Co trzeba zrobić, żeby wziąć udział w TGR GT Cup 2021? Wystarczy mieć skończone sześć lat oraz konsolę PS4 lub PS5 z grą Gran Turismo SPORT. A następnie dołączyć do rozgrywki w swojej strefie czasowej w wyznaczonym dniu. Pierwsza okazja do rywalizacji już 25 kwietnia.

Pełna gama aut GR i legendarne obiekty

Uczestnicy TRG GT Cup 2021 będą musieli się wykazać wszechstronnością za wirtualną kierownicą, bo podczas siedmiu eliminacyjnych rund czeka ich de facto siedem różnych wyzwań. Rywalizacja zacznie się w kwietniu od pojedynków za kierownicą GR Supry na amerykańskim torze Wheather Tech Raceway Laguna Seca. W maju zawodnicy zmierzą się na dwóch japońskich obiektach – najpierw będą walczyć o jak najlepszy czas za kierownicą GR Yarisa na torze Fuji International Speedway, a potem przesiądą się do SF19, czyli jednomiejscowego auta wyścigowego startującego w serii Super Formula o mocy 640 KM i masie zaledwie 660 kg, które potrafi mknąć nawet 305 km/h.

 

W czerwcu na zawodników czeka klasyczny tor Nürburgring oraz klasyczne auto – Toyota 2000GT z połowy lat 60. poprzedniego stulecia. Następnie kierowcy sprawdzą się za kierownicą wyścigowej odmiany GR Supry na brazylijskim torze Autódromo José Carlos Pace, a potem wrócą do kabiny GR Yarisa i pojadą po trasie wyznaczonej na Sardynii, a na sam koniec przewidziano zmagania za kierownicą Toyoty GR 86, czyli najnowszego dziecka japońskiego koncernu z linii GR. W sierpniu uczestnicy sprawdzą swoją formę na australijskim obiekcie Mount Panorama.

 

Źródło: Toyota

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).