Nowa niskoemisyjna benzyna to paliwo alternatywne, które można stosować zamiast tradycyjnego paliwa w niemal wszystkich samochodach z silnikiem benzynowym – zarówno hybrydach i hybrydach plug-in, jak i autach konwencjonalnych. Do jej dystrybucji może służyć już istniejąca infrastruktura, a korzystanie z niej nie wymaga dodatkowych inwestycji, takich jak modyfikacja silnika czy zakup nowego modelu.
Do produkcji nowej niskoemisyjnej benzyny wykorzystywane są surowce odnawialne, co pozwoliło obniżyć emisję CO2 w całym cyklu życia produktu aż o 40% w porównaniu z konwencjonalną benzyną. Ponad 50% składu stanowi biopaliwo wytwarzane z produktów rolnych oraz odpadów z uprawy roślin i hodowli zwierząt gospodarskich. Popularyzacja paliw opartych na surowcach odnawialnych pozwoli obniżyć emisyjność transportu w oparciu o już istniejącą infrastrukturę tankowania oraz bez konieczności wymiany samochodów na pojazdy z alternatywnym napędem.
Współpraca Toyoty i firmy Chevron rozpoczęła się w 2021 roku i początkowo koncentrowała się na technologiach wodorowych. Toyota dołączyła do programu opracowania niskoemisyjnej benzyny na wczesnym etapie prac laboratoryjnych, aby zapewnić jej kompatybilność z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi oraz napędami hybrydowymi. Wiosną 2023 roku zostały przeprowadzone pierwsze testy drogowe, w których brały udział hybrydowa Toyota Camry, RAV4 Prime z napędem plug-in hybrid oraz terenowy pick-up Toyota Tundra. Auta zostały zatankowane do pełna niskoemisyjną benzyną Chevron i poruszały się po drogach publicznych w Teksasie i Mississippi.
Kolejnym etapem współpracy były dostarczenie innowacyjnego paliwa do centrum logistycznego Toyoty w Portland w kwietniu 2024 roku. Niskoemisyjna benzyna trafiła do baków nowych aut przed ich dalszym transportem do dealerów, co jest potwierdzeniem najwyższej jakości produktu. Każdego dnia z centrum wysyłanych jest 450 samochodów, które potem trafiają do klientów w różnych częściach USA.
W samych Stanach Zjednoczonych ponad 265 milionów samochodów napędzanych jest benzyną. Pojazdy benzynowe stanowią ponad 95% całego parku aut osobowych w tym kraju. Przeciętny samochód osobowy ma 12 lat i pozostaje w ruchu przez prawie 20 lat. Oznacza to, że nowe samochody sprzedawane obecnie będą użytkowane przez dziesięciolecia. Dzięki nowym technologiom biopaliw możliwe będzie ograniczenie emisji gazów cieplarnianych we wszystkich samochodach spalinowych – zarówno nowych, jak i używanych.
Toyota prowadzi równoczesne badania nad rozwojem wszystkich nisko- i bezemisyjnych rozwiązań – zarówno bateryjnych napędów elektrycznych, hybrydowych i hybryd plug-in, jak i napędów na wodorowe ogniwa paliwowe, silników spalinowych na wodór oraz niskoemisyjnych paliw syntetycznych i biopaliw. Firma zobowiązała się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.
Źródło: Toyota
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?