Toyota poinformowała, że wycofała swój całkowicie elektryczny SUV 2023 bZ4X po stwierdzeniu, że koła mogą potencjalnie odpaść z powodu problemów ze śrubami łączącymi je z pojazdem. Po małym przebiegu śruby mogą poluzować się do punktu, w którym koło może się odczepić, powiedział producent auta w ubiegły czwartek.
Wycofanie obejmuje około 2700 pojazdów na całym świecie, w tym 2200 w Europie i 260 w Stanach Zjednoczonych, powiedział rzecznik Toyoty.
Firma stwierdziła, że nadal bada przyczynę problemu i zaleciła właścicielom, aby nie jeździli samochodem, dopóki nie będzie można dokonać naprawy. Rzecznik odmówił skomentowania, czy w związku z wycofaniem miały miejsce jakieś wypadki lub obrażenia.
bZ4X oznaczał wejście Toyoty na rynek pojazdów elektrycznych, który spędził ostatnie ponad dwie dekady na budowaniu reputacji imiennika pojazdów hybrydowych. Firma od dawna twierdzi, że hybrydy lepiej niż inne typy samochodów nadają się do walki z globalnym ociepleniem.
Toyota poinformowała, że planuje wydać 9 miliardów dolarów w ciągu następnej dekady na budowę fabryk akumulatorów do samochodów elektrycznych. Do 2030 r. chce zelektryfikować około 80% sprzedawanych przez nią samochodów. Obejmuje to dwa miliony czysto elektrycznych pojazdów rocznie, obejmując zarówno samochody zasilane bateriami, jak i te zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Źródło: The Wall Street Journal