W ogumieniu TractorMaster zastosowano nową technologię D.fine. Dzięki odpowiedniemu wymodelowaniu bloczków bieżnika zwiększeniu ulega powierzchnia styku opony z nawierzchnią w jej środkowej części o 5%. Tym samym ogumienie osiąga większe przebiegi w porównaniu ze standardowymi oponami.
Do produkcji opon TractorMaster – podobnie jak w pozostałych oponach Continental do ciągników i kombajnów – użyto nylonowego karkasu N.flex. Materiał jest wystarczająco elastyczny, aby zabsorbować wstrząsy, a następnie powrócić do pierwotnego kształtu bez trwałego odkształcenia. Zapewnia to długotrwałą wytrzymałość opony oraz gwarantuje wysoki komfort pracy. Redukcja spłaszczeń bieżnika oznacza koniec nierównomiernej pracy opony po dłuższym postoju. Opony radialne Continental charakteryzuje też stopka wykonana z jednego kawałka stalowego drutu. Dzięki temu jest ona bardzo wytrzymała – zachowuje swój kształt i zapobiegają uślizgom na feldze.
Nowe opony, podobnie jak całe ogumienie Continental dla rolnictwa, produkowane są w Lousado, w Portugalii. Pierwsze rozmiary 540 / 65R28 i 650 będą dostępne w sprzedaży już w połowie września 2018 roku. Kolejne pojawią się w ciągu kolejnych kilku miesięcy.
Projektując i produkując opony rolnicze, Continental czerpie z doświadczenia, które zdobywał od 1932 roku. Wraz z wprowadzeniem na rynek w 2017 roku serii opon Tractor70 i Tractor85 firma powróciła do branży rolniczej, oferując wysokiej jakości produkty pod własną marką. Nowe opony TractorMaster do ciągników to kolejny krok na ścieżce rozwoju tego segmentu. Do 2019 roku w portfolio opon radialnych Continental ma znaleźć się łącznie 100 rozmiarów.
Źródło: Continental