Obserwowane zmiany w zachowaniu klientów i nabywców stawiają przed producentami i hurtownikami wymagania co do wprowadzenia fundamentalnych zmian w procesach zaopatrzenia swoich klientów. Tylko wtedy, gdy cyfryzacja jest postrzegana jako szansa wykorzystywana ze zrozumieniem i zyskiem, dostawcy mogą nadal spełniać wymagania klientów.
Neutralna platforma B2B Tyre24 oferuje dostawcom z sektora motoryzacyjnego rynek, z pomocą którego mogą z łatwością dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej, uzyskać atrakcyjne prowizje ze sprzedaży, a także bez wysiłku poszerzyć obszar swojej działalności na całą Europę. Na platformie kształtuje się obraz motoryzacyjnego rynku wtórnego z ponad 10 milionami artykułów w segmentach opon, felg i samochodowych części zamiennych. Produkty są sortowane według trafności. W połączeniu z inteligentnym koszykiem, koszty wysyłki i terminy dostaw są obliczane w pełni automatycznie, zgodnie z wymaganiami klienta.
Jako wiodąca platforma w handlu częściami B2B , Tyre24 łączy 2000 dostawców z 40 000 potencjalnych nabywców w dziewięciu krajach europejskich i w ten sposób pośredniczy w rocznym obrocie o wysokości ok. 1 mld euro. Każdego dnia za pośrednictwem portalu przetwarzanych jest do 100 000 zamówień. Transakcje sprzedaży odbywają się pomiędzy sprzedającymi i kupującymi. W związku z tym Tyre24 nie obejmuje marży handlowych.
Ponadto Tyre24 nie sprzedaje żadnych towarów i dlatego nie konkuruje z dostawcami. Zakupy za pośrednictwem Tyre24 są przeznaczone wyłącznie dla zarejestrowanych i sprawdzonych pod względem wiarygodności kredytowej klientów biznesowych w odniesieniu do niewielkiej miesięcznej inwestycji. Dzięki temu Tyre24 oferuje środowisko do ukierunkowanego kojarzenia dostawców i klientów z branży motoryzacyjnej.
Rejestracja w serwisie Tyre24 jest bezpłatna dla dostawców. Podobnie, nie są pobierane żadne koszty inwestycyjne związane z zaprzestaniem dostaw towarów. Za sprzedaż towarów dostawca płaci prowizję jako procent od ceny sprzedaży albo prowizję zależną od typu sprzedanego produktu (np. opony, felgi, części samochodowe). Ponieważ tylko zarejestrowani i płacący abonament klienci biznesowi mogą robić zakupy na platformie, koszty transakcyjne dla dostawców są niezwykle niskie w porównaniu z konkurencją i czynią platformę niezwykle atrakcyjną podczas sprzedaży towarów.
Artykuły są przekazywane do platformy w znormalizowanym formacie. Oprócz informacji o artykule (np. numer artykułu producenta, nazwa marki) przedstawiane są również informacje o cenie i dostępności. Dane ofertowe, zwłaszcza o cenie i dostępnej ilości, muszą być dostarczane przez dostawców w formacie CSV na serwer FTP serwisu Tyre24 do dalszego przetwarzania, a przede wszystkim muszą być regularnie aktualizowane.
Ponieważ Tyre24 ma dostęp do odpowiednich danych o artykułach i opisów części i akcesoriów poprzez centralnie zarządzaną bazę artykułów opartą na danych z TecDoc i DVSE, dostawcy nie muszą już przekazywać na portal żadnych szczegółowych informacji o swoich artykułach, z wyjątkiem informacji wymienionych powyżej.
Oferta części w Tyre24 koncentruje się obecnie na częściach eksploatacyjnych i naprawczych wykonanych z IAM i OES; podobnie jak w przypadku opon, główny nacisk kładzie się na znane na rynku marki używane z zainteresowaniem przez klientów warsztatowych i innych m. in. ze względu na ich wysoką jakość.
Źródło: SAITOW AG