W minionym tygodniu na targach Automechanika Frankfurt Digital Plus i Hypermotion Frankfurt obecnych było 388 wystawców. Spośród nich 53% było obecnych osobiście, a pozostali uczestniczyli online. Około 10 000 odwiedzających z 70 krajów śledziło trzydniowy program targowy na żywo we Frankfurcie i online. Dwie trzecie uczestników skorzystało z wielu nowych funkcji cyfrowych, aby to zrobić na ekranie, w tym z transmisji na żywo, inteligentnego dobierania uczestników i indywidualnych rozmów wideo. Platforma gościła łącznie ok. 25 000 interakcji. Transmisje obejrzano 21 000 razy, wykonano 1600 rozmów wideo.
Silnik targowy został uruchomiony, a branża mobilności i logistyki rozpoczęła wszystko. Wreszcie wystawcy i zwiedzający branżowi mieli okazję ponownie spotkać się osobiście i nawiązać nowe kontakty – zarówno na terenie targów, jak i na cyfrowej platformie eventowej z międzynarodowymi graczami z branży. Po długim okresie suszy szybko ugruntowała się znajoma atmosfera targów – tym razem tylko z maskami i wymogiem szczepień, testów lub ozdrowienia. To dobra rozgrzewka dla Automechaniki Frankfurt i Hypermotion w przyszłym roku
członek zarządu Messe Frankfurt - Detlef BraunRozszerzona koncepcja Automechanika Digital Plus stworzyła wartość dodaną dla przemysłu motoryzacyjnego. Nowa koncepcja pozwala nam dotrzeć nie tylko do odwiedzających targi na miejscu we Frankfurcie, ale także do wielu innych przedsiębiorców motoryzacyjnych i ich pracowników, którzy korzystają z naszego programu online. Prezentacje, warsztaty i dyskusje panelowe oferowane przez Niemiecką Federację Handlu i Napraw Samochodowych są dostępne jako transmisje na żywo na platformie FabuCar, gdzie będą nadal dostępne nawet po zakończeniu targów.
dyrektor zarządzający Niemieckiej Federacji Handlu i Napraw Samochodowych (ZDK) - dr Axel Koblitz
Koncepcja obu wydarzeń – targi osobiste uzupełnione o możliwość cyfrowego uczestnictwa – została dobrze przyjęta zarówno przez wystawców, jak i zwiedzających.
Cieszę się, że wracamy do Automechaniki – osobiście. To nasze najważniejsze targi. Myślę, że hybrydowy format tegorocznej imprezy okazał się pełnym sukcesem, zwłaszcza dla międzynarodowej publiczności, która nie może przyjechać do Frankfurtu, bo umożliwia jej udział w akcji. Mimo to uważam, że osobiste spotkania z klientami są niezwykle ważne. Zespół Automechanika naprawdę prześcignął samego siebie w urzeczywistnianiu tego formatu dla Automechanika Frankfurt.
Dyrektor Zarządzający SATA - Albrecht Kruse
Pandemia przyspieszyła również tendencję do cyfryzacji na motoryzacyjnym rynku wtórnym. Dwa z wiodących stowarzyszeń na targach Automechanika śledzą te zmiany w branży.
My również widzieliśmy, że cyfryzacja robi ogromne postępy w niezależnych warsztatach. Coraz więcej warsztatów korzysta z możliwości, jakie daje Internet, m.in. do komunikacji z klientami. Więcej informacji na ten temat, a także wszystkie wnioski z dużej ankiety warsztatowej na temat digitalizacji można znaleźć w "Whitepaper", który można pobrać ze strony www.qualität-ist-mehrwert.de.
prezes AAMPACT e.V. - Thomas Fischer
Podczas pierwszych międzynarodowych Mistrzostw Świata Automechanika Body & Paint w zakresie karoserii i lakierów na targowej scenie pojawiły się emocjonalne sceny. Alexander Hagemann, niemiecki uczestnik, był w stanie pokonać swoich międzynarodowych konkurentów z Anglii, Chin i RPA swoim projektem maski samochodu. Konkurs sponsorowany jest przez czołowych producentów farb, dla których temat pozyskiwania utalentowanych młodych adeptów lakiernictwa jest priorytetem.
Szczególnie w tych niezwykłych czasach pandemii tegoroczna mniejsza Automechanika daje nam szansę na ponowne otwarcie komunikacji z naszymi klientami, bycie na miejscu i zaznaczenie naszej obecności, gdy wznowimy osobiste spotkania. W końcu biznes robi się między ludźmi i wierzymy, że komunikacja jest wszystkim – bez niej nic nie jest możliwe i tak pozostanie w przyszłości. Automechanika to platforma dla innowacji i nowych technologii, z którymi wszyscy musimy się zmierzyć nie tylko jako dostawcy, ale także jako klienci i branża. Taka była rola Automechaniki w przeszłości i to właśnie Automechanika reprezentuje dla nas dzisiaj.
krajowy kierownik sprzedaży Liqui Moly w Niemczech - Christian SchwerTechnologia Hyperloop, logistyka miejska i koncepcje mobilności, inteligentne łańcuchy dostaw i alternatywne technologie napędowe były centralnym punktem tegorocznej Hypermotion – konferencja i targi pomogły wywołać dyskusję na te palące kwestie, zwracając się do międzynarodowej publiczności. DP World, jeden z największych na świecie operatorów portowych i dostawców inteligentnej, kompleksowej logistyki, jest również globalnym partnerem wydarzenia.
Ułatwiając wymianę wiedzy i doświadczenia, Hypermotion oferuje naszej firmie cenną platformę, na której może ulepszyć swoje kompleksowe usługi logistyczne i zoptymalizować inteligentne procesy handlowe dla branży.
dyrektor IT w DP World - Ibrahim Al Najjar
Rozmowy te będą kontynuowane w Hypermotion w Dubaju, gdzie w dniach 2-4 listopada 2021 r. będzie miał międzynarodowy debiut konferencyjno-targowy.
Debiut miał miejsce również we Frankfurcie: 16 września 2021 r. odbyła się pierwsza międzynarodowa konferencja Hyperloop. Wydarzenie, zainicjowane przez Hypermotion i jego partnerów, zwróciło uwagę różnych graczy z międzynarodowego ekosystemu hyperloop, m.in. firm transportowych, start-upów, dostawców technologii próżniowych, operatorów portów i firm infrastrukturalnych. Między innymi Sara Luchain, dyrektor ds. doświadczeń pasażerów w Virgin Hyperloop, omówiła swoje doświadczenia z pierwszego na świecie testu hyperloop na pustyni Las Vegas w listopadzie ubiegłego roku.
Konferencję oficjalnie otworzyli Keir Fitch, szef Unit Rail Safety & Interoperability – DG MOVE European Commission oraz Thomas Jarzombek, komisarz ds. przemysłu cyfrowego i start-upów oraz koordynator rządu federalnego ds. polityki lotniczej i kosmicznej Niemiec, Federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii, co podkreśla polityczne znaczenie tej dziedziny.
Hypermotion Frankfurt wyjaśnił również, że potrzebne są nowe zachęty, aby przejście na mobilność tego typu stało się rzeczywistością. Aby opracować kompleksowe koncepcje wykraczające poza samochody, dyskusje muszą toczyć się na szczeblu międzynarodowym i wielobranżowym.
Musimy rozmawiać z innymi specjalistami i ekspertami ds. mobilności i logistyki, aby ułożyć układankę. Innymi słowy, nie tylko użytkownicy transportu muszą być zaangażowani – musimy również zająć się kwestią zapewnienia najbezpieczniejszych, najszybszych i najbardziej zrównoważonych sposobów dostarczania towarów i ładunków do ich miejsc przeznaczenia. A Hypermotion jest idealną platformą do tego celu. Dzięki pionierskiej infrastrukturze i rozwiązaniom transportowym Yunex Traffic sprawia, że mobilność miejska jest bardziej zrównoważona, inteligentniejsza, bardziej cyfrowa i bezpieczniejsza – jednak te usługi to tylko jeden element układanki.
dyrektor zarządzający odpowiedzialny za sprzedaż i zarządzanie projektami w Yunex Traffic Germany - Stefan Eckert
Firma była jedną z ponad 30, które wzięły udział w dwóch platformach tematycznych – Future Mobility i Smart Logistics – organizowanych przez Motion-X.
Start-upy zaprezentowały również odważne podejścia, które uwidoczniły ich rolę jako czynników napędzających i ułatwiających zmianę i cyfryzację mobilności.
Nasz innowacyjny rower cargo jest już używany w 14 miastach w całych Niemczech. Wyprodukowaliśmy około 100 pojazdów. W kolejnym kroku zamierzamy wyposażyć pojazd w telematykę i w tym celu nawiązaliśmy liczne kontakty w Hypermotion..
Partner Zarządzający Urban Mobility GmbH - Tilmann Rosch
Zwiedzający i wystawcy będą mieli możliwość obejrzenia nagranego programu na platformie cyfrowej do 30 września 2021 roku.
Kolejna regularna Automechanika Frankfurt ma odbyć się w dniach 13-17 września 2022 roku, a Hypermotion Frankfurt w połączeniu z Niemieckim Kongresem Mobilności (DMK) w dniach 15-17 listopada 2022 we Frankfurcie.
Źródło: Messe Frankfurt