Tryb Long Life a wytrzymałość filtrów | MOTOFAKTOR

Tryb Long Life a wytrzymałość filtrów

PZL Sędziszów radzi wymieniać filtry co 8-15 tys. km, jednak zapewnia przy tym, że jego portfolio PZL FIlters spełnia wymagania trybów Long Life.

Większość kierowców jest świadoma, że długotrwałe interwały wymiany oleju i filtrów niekorzystnie wpływają na silnik. Niestety, wiele umów serwisowych, zwłaszcza w przypadku flotowych pojazdów, opiera się właśnie na takich wydłużonych okresach wymiany.

PZL Sędziszów zauważa, że rosnące wymagania trybu Long Life dotyczą nie tylko olejów, ale również filtrów. Filtry oleju i powietrza, zwykle wymieniane co 10-15 tysięcy kilometrów, muszą teraz wytrzymać dwu lub nawet trzykrotnie dłużej.

Filtry PZL Filters przygotowano na tę sytuację. Powstają w Polsce z wysokiej jakości zachodnich materiałów filtracyjnych, co pozwala im na dużą chłonność. W trybie Long Life, właśnie ta cecha staje się kluczowa. Dlatego warto wyjaśnić, dlaczego jest ona tak istotna dla użytkownika.

Po czym widać różnice?

Warto mieć świadomość, że filtry o podobnym wyglądzie z zewnątrz mogą mieć różną zdolność chłoniącą. Jest to istotne z punktu widzenia częstotliwości wymiany filtru. Na przykład, filtry powietrza PZL Filters mogą zatrzymać nawet 0,5 kg zanieczyszczeń rocznie, przy chłonności wynoszącej 0,3 kg na m².

W przypadku filtrów powietrza i filtrów oleju lepsza chłonność wynika m.in. z:

  • rodzaju warstwy filtrującej
  • ilości warstwy filtrującej
  • konstrukcji filtra, która utrzymuje warstwę filtrującą na swoim miejscu i ogranicza jej odkształcenia pod wpływem obciążenia zanieczyszczeniami.

Warstwa filtrująca PZL Sędziszów

Filtry marki PZL Filters, dostępne w ofercie PZL Sędziszów, są oparte na najwyższej jakości materiałach filtracyjnych od renomowanych firm europejskich, takich jak Ahlstrom, Hollingsworth & Vose oraz Neenah Gessner. Są to wiodący producenci w branży filtrów.

Ilość warstwy filtrującej

W przypadku gęstości plis, czyli harmonijki, ilość plisów ma znaczenie – im ich więcej, tym lepiej. Można porównać filtry różnych producentów, licząc plisy. W przypadku filtrów powietrza, jest to możliwe, jednak w przypadku filtrów oleju dotyczy to tylko wkładów filtrujących. W przypadku filtrów puszkowych można to sprawdzić dopiero po rozcięciu obudowy.

Budowa filtra

Filtry powietrza i oleju marki PZL Filters w niektórych modelach posiadają wzmocnioną strukturę filtrującą. Może to być stalowa siatka, rama z tworzywa sztucznego lub specjalne paski kleju, które wzmacniają warstwę filtrującą.

„W PZL Sędziszów sami produkujemy nasze filtry. Dzięki temu mamy pełną kontrolę nad jakością surowca, montażem i wykonaniem. Fakt posiadania własnych maszyn pozwala nam bardzo szybko wdrażać do produkcji nowe referencje lub udoskonalać poszczególne rozwiązania. Właśnie to, w połączeniu z zastosowaniem najlepszych europejskich komponentów sprawia, że nasze filtry są gotowe do pracy w trybie Long Life. Co nie zmienia faktu, że zachęcamy wszystkich zmotoryzowanych do tego, aby stosować się do tradycyjnych, krótszych interwałów przeglądowych co 8-15 tys. km” – mówi Dominik Zwierzyk z PZL Sędziszów.

Źródło: PZL Sędziszów

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).