Marka Turbo-Tec stale się rozwija, obecna jest w 8 krajach Europy – w Polce, Niemczech, Francji, Austrii, w Rumunii, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji. Turbo-Tec oferuje regenerację lub zakup regenerowanych turbosprężarek, pomp wtryskowych i wtryskiwaczy z układów Common Rail, pompowtryskiwaczy, regenerowanych pomp systemu indywidualnych zespołów wtryskowych, regenerowanych przekładni kierowniczych. Firma dysponuje również Centrum Serwisowym, posiadającym status Bosch Diesel Center, które zajmuje się kompleksową obsługą pojazdów.
Turbo-Tec idzie jednak dalej, by sprostać potrzebom rynku i swoich klientów. Firma tworzy w Polsce sieć serwisową, która rozpocznie działalność już w maju tego roku.
„Obecnie wszystkie sieci serwisowe w Polsce działają według podobnego klucza – są powiązane z importerami, producentami czy dystrybutorami części. Nasza sieć powstanie jako konsekwencja tego, w czym do tej pory specjalizował się Turbo-Tec. Chodzi o remanufacturing czyli regenerację fabryczną, która była tylko jednym z etapów naszej pracy. Drugi etap to przygotowanie klientom informacji z czego wynika dana usterka, by pomóc w diagnostyce i jej wyeliminowaniu. Sieć, którą budujemy, będzie łączyła oba te obszary i dwie grupy klientów – z jednej strony segment B2C, którego samodzielnie nie byliśmy w stanie obsłużyć oraz segment B2B. Chcemy skupić się na tym, aby serwisom, a pośrednio poprzez serwisy użytkownikom samochodów, pomóc w diagnostyce i naprawie samochodu przy pierwszym podejściu” – wyjaśnia Konrad Wilk, Menedżer ds. Klientów Kluczowych oraz Sieci Serwisowej Turbo-Tec.
Remanufacturing pozwala na utrzymanie dwuletniej gwarancji bez jakichkolwiek ograniczeń na produkty Turbo-Tec, tożsamej z taką jak dla produktów fabrycznie nowych.
Sieć warsztatów autoryzowanych Turbo-Tec będą tworzyły serwisy już sprawdzone w remanufacturingu, współpracujące do tej pory z firmą i gwarantujące najwyższą jakość usług.
„Będą to warsztaty, które znamy i które rozumieją naszą filozofię, które wiedzą, że sztuka naprawy nie polega wyłącznie na wymianie elementów, które zostały wskazane jako uszkodzone, ale na analizie przyczynowo-skutkowej tak, by ten proces zakończyć za pierwszym razem i eliminować maksymalnie do zera tzw. „powrotne” naprawy” – dodaje Konrad Wilk.
Warsztaty, które przystąpią do sieci tworzonej przez Turbo-Tec, zachowają autonomię. „Każde z serwisów zachowa nazwę, natomiast dzięki elementom wizualnym kierowca będzie miał informację, że korzysta z usług warsztatu autoryzowanego przez Turbo-Tec. Docelowo będzie to jeden serwis na terenie każdego starego województwa, czyli łącznie około 49-50 punktów w Polsce, natomiast nie wykluczamy rozwoju sieci. Nie zależy nam jednak na ilości, będziemy starali się zachować elitarność serwisów” – wyjaśnia Konrad Wilk.
Do sieci Turbo-Tec mogą przystąpić warsztaty zrzeszone już w innych sieciach serwisowych. „Nie wprowadzamy zakazu konkurencji ani żadnych warunków brzegowych pod względem handlowym. Oczywiście serwis musi spełniać standardy techniczne – dwa stanowiska to minimum. Wszystko to zostanie określone w standardach dla kandydatów do sieci. Jeżeli chętny warsztat ma pozwolenie od organizatora sieci, w której jest obecnie, my nie będziemy robili problemu” – mówi Mirosław Drej, Commercial Director w Turbo-Tec Poland.
W pierwszej kolejności do sieci Turbo-Tec wejdą warsztaty, które już są klientami firmy.