Turbosprężarki składają się z dwóch maszyn przepływowych; jednej turbiny i jednej sprężarki umieszczonych na wale przegubowym. Sprężarka zasysa świeże powietrze, które następnie jest tłoczone przez chłodnicę powietrza doładowującego w celu schłodzenia, a następnie podnoszone do ciśnienia 2 barów w komorze spalania.
Następnie ciśnienie ładowania należy ponownie dostosować do warunków pracy silnika. Z tego powodu przepływ spalin jest przekazywany za pomocą zaworu regulującego ciśnienie ładowania przez turbiny do instalacji wydechowej. Turbosprężarka jest zrównoważona przy 100 000 min-1. i poddana testowi gorącego gazu przeprowadzanego w rzeczywistych warunkach roboczych.
Przed wymianą turbosprężarki, przyczyna uszkodzenia musi być zlokalizowana. Jakie szkody wtórne zostały spowodowane? Czy w kanale ssącym znajdują się ciała obce lub złogi oleju silnikowego? Należy oczyścić kanał ssący, w razie potrzeby wymienić chłodnicę powietrza doładowującego. Osady oleju silnikowego w chłodnicy powietrza doładowującego mogą spowodować uszkodzenie silnika. Olej silnikowy jest spalany w niekontrolowany sposób, a silnik może się nadmiernie obracać. Następnie należy sprawdzić linię smaru pod względem szczelności i zabrudzenia.
Następnie należy dopasować turbosprężarkę do elementów montażowych, w razie potrzeby przekręć obudowę i zamontować z dostarczonymi uszczelkami. Na koniec wymienić olej silnikowy oraz sprawdzić filtr powietrza i w razie potrzeby wymienić.
Źródło: DT Spare Parts