W tego typu konstrukcjach jednostka sterująca silnika pojazdu (ECU) oblicza wymagane położenie łopatek kierownicy turbiny dla żądanego obciążenia silnika i przesyła wartość do elektronicznego siłownika turbosprężarki. Elektroniczny siłownik ze zintegrowanym czujnikiem położenia ustawia łopatki kierownicy w żądanym położeniu. Takie rozwiązanie zapewnia bardzo dokładne, płynne i szybkie sterowanie mechanizmem kierownicy turbosprężarki, a poprzez to szybką reakcję turbosprężarki.
Zalety sterowania turbosprężarki poprzez siłownik elektryczny:
Turbosprężarka to wysoce zaawansowany i delikatny komponent. Działa w niezwykle wymagających i trudnych warunkach, z prędkościami do nawet 250 000 obr/min i przy temperaturze spalin wynoszącej niekiedy aż 1 100°C. Nieodpowiednie warunki do działania, a zwłaszcza zanieczyszczenia i ciała obce wewnątrz układu, mogą z łatwością doprowadzić do jej uszkodzenia. Funkcjonowanie turbosprężarki jest w ogromnym stopniu zależne od pracy różnych systemów pojazdu.
Regularne serwisowanie samochodu, dobra kondycja silnika i prawidłowe spalanie, a także odpowiednio działające systemy, takie jak układ smarowania silnika, układ dolotowy powietrza, układ wydechowy z zaworem EGR i filtrem DPF/katalizatorem (o ile są stosowane), mają kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania i żywotności turbosprężarki.
Aktualna oferta turbosprężarek Nissens, to 157 turbosprężarek pokrywające ponad 1 500 numerów OE. Wszystkie turbosprężarki Nissens są produktami First Fit, co oznacza, że są dostarczane w opakowaniu w komplecie z uszczelkami oraz olejem do pierwszego uruchomienia turbo. Więcej informacji na stronach: www.nissens.com lub www.nissens.com.pl, oraz https://showroom.nissens.com.
Źródło: Nissens