Wielu sprzedawców opon zna tę sytuację. Opony są zamawiane nieprawidłowo lub klient nagle rezygnuje. Ponieważ koszty zwrotu są często bardzo wysokie w porównaniu z rzeczywistą wartością towarów, powstają nierentowne zapasy.
Platforma B2B Tyre24 w związku z tym zareagowała i stworzyła prosty i opłacalny sposób wsparcia handlu w tej sytuacji. Użytkownicy platformy mogą szybko odsprzedać te opony na rynku za minimalną opłatę transakcyjną. Klienci komercyjni platformy mogą umieszczać błędne zamówienia i towary w magazynie online i oferować je kupującym działającym w Polsce. Dzięki temu łatwo i niedrogo można zredukować nadmiar zapasów i oczyścić go.
Aby wystawić opony na sprzedaż, dealerzy muszą jedynie wprowadzić kod dopasowania i producenta opon w przejrzyście ułożonym formularzu, kliknąć na „Wyszukaj” i wybrać odpowiednią oponę wraz z odpowiednimi danymi, takimi jak indeks prędkości, indeks nośności itp. Na koniec wprowadzić cenę i dostępną ilość, a opony będą dostępne online. Najniższa cena za oponę z rynku jest również wyświetlana w wyszukiwarce platformy. Pod warunkiem, że zapas składa się z co najmniej czterech opon. Znormalizowane warunki dostawy wspomagają prosty proces sprzedaży.
Podana cena sprzedaży jest ważna przez 14 dni na rynku. Przedłużenie o kolejne 14 dni jest możliwe w każdej chwili. W dowolnym momencie w jednym miejscu można dokonać zmiany ceny/skorygowania lub usunąć całą ofertę. Sposób płatności może być uzgodniony pomiędzy samymi uczestnikami rynku (zakup na fakturę, płatność z góry, PayPal lub SEPA).
Kolejną szczególną cechą Marketplace Tyre24 jest funkcja odbioru towaru przez samego kupującego. Jeżeli sprzedawca zarejestruje swoje godziny otwarcia na platformie i określi swoje „współrzędne geograficzne”, klient zostanie poinformowany przy wyborze opony, że sprzedawca oferuje również odbiór towaru w ramach opcji wysyłki.
Wszyscy sprzedawcy znajdujący się w odległości do 20 km od określonej lokalizacji, są następnie oznaczani ikoną „Odbiór”.
Jeśli sprzedawca poszukuje opon, oferty rynkowe wszystkich sprzedawców są odpowiednio wyświetlane. Sprzedawcy w promieniu 20 km od swojej lokalizacji są wówczas również wyświetlani z wyżej wymienioną ikoną „Odbiór”.
Źródło: SAITOW AG