Ponieważ Nissens jest dostawcą chłodzenia silnika do aż 9 z 16 drużyn, statystyki są zdecydowanie po stronie duńskiego producenta. Ale statystyki to jedno – a wydajność to inna sprawa. A w palącym słońcu i przy temperaturach sięgających 38 °C latem na Węgrzech, wszystkie ciężarówki zostały zmuszone do pracy na granicy możliwości. Scenariusz ekstremalny, wymagający dla każdego układu chłodzenia silnika.
Cieszymy się, że ciężarówki które wykorzystują nasze układy chłodzenia kończą każdy wyścig na najwyższym stopniu podium. Jest to wynik wielu lat ciężkiej pracy nad rozwojem naszych produktów. Znamy potrzeby i wymagania rynku, a nasi inżynierowie postanowili stworzyć jak najlepsze produkty. Mamy ustalone procedury opracowania produktów, testów i kontroli jakości, a obserwowanie efektów prac, jak to wszystko rozgrywa się w ekstremalnych sytuacjach na torze wyścigowym, jest po prostu niesamowite.
dyrektor ds. jakości w Nissens Automotive - Peter F. VesterWyniki wywołują radość nie tylko w Nissens. Zespoły startujące w zawodach ETRC czują różnicę na torze i wydają się zachwycone wynikami. Dla nich, utrzymywanie odpowiedniego chłodzenia ciężarówek podczas intensywnego obciążenia jest niezbędne, jeśli chcą znaleźć się w pierwszej połowie stawki.
Aby prowadzić naszą ciężarówkę wyścigową o mocy 1200 KM na najwyższym poziomie FIA ETRC, musimy polegać na optymalnym układzie chłodzenia – wyjaśnia Timothy Frost, główny inżynier wyścigowy w T Sport Bernau, który kierował mistrzowskim zespołem Team Titan stworzonym wspólnie z Revezs Racing w 2020 roku, przed sezonem zatrzymanym przez pandemię.
Podczas wyścigów, mamy stały problem w postaci natłoku pojazdów w ruchu, co oznacza, że przepływ powietrza przez wymienniki ciepła może być ograniczony. Tutaj należy zmaksymalizować każdy aspekt chłodzenia, aby osiągnąć wymaganą wydajność. Jeśli układ chłodzenia nie działa bardzo dobrze, nie można jechać na 100% możliwości przez cały wyścig. Oczekiwany efekt osiągnęliśmy dzięki standardowym produktom Nissens! Oszczędziło nam to mnóstwa pracy, ponieważ nie musieliśmy niczego modyfikować, a jednocześnie uzyskaliśmy lepsze osiągi niż przy użyciu części, które pierwotnie mieliśmy w ciężarówce.
- Timothy FrostNissens współpracuje z zespołami wyścigowymi ETRC od 2017 roku, kiedy to po raz pierwszy nawiązał współpracę z młodym talentem Saschą Lenz, który został zwycięzcą pierwszego wyścigu w nowym sezonie 2021.
Od 2017 r., gdy Sascha Lenz zaczął używać produktów Nissens w swojej ciężarówce, współpracę z duńską marką rozpoczęło kilka innych zespołów i jest ona obecnie wiodącym dostawcą układów chłodzenia dla zespołów wyścigowych w ETRC. Współpraca zaowocowała wielokrotnymi miejscami na podium i zwycięstwami w klasyfikacji generalnej w ostatnich dwóch sezonach, z Jochenem Hahnem jako mistrzem kierowców i „Die Bullen von Iveco”, jako mistrzami zespołowymi oraz 2. miejscem w mistrzostwach kierowców 2019 z Antonio Albacete. Firma nie ma zamiaru na tym poprzestać – trzech z pięciu faworytów sezonu 2021 jeździ już ciężarówkami z częściami Nissensa na pokładzie.
Dzięki wyścigom ETRC mamy idealne warunki testowe. Pojazdy pracują w ekstremalnych warunkach, przy minimalnym przepływie powietrza. Nie mogliśmy sobie życzyć więcej, dlatego nie planujemy zaprzestać uczestnictwa w wyścigach. Zapewniając wyjątkowo wysoką wydajność naszych standardowych, katalogowych produktów, jak zawsze, mamy nadzieję, że zespoły będą nadal korzystać z naszej "Oryginalnej jakości Nissens".
- Peter F. Vester
Źródło: Nissens