Silniki Diesla EA288 EVO o pojemności 1,6 l i 2,0 l wykorzystujące platformę MQB, to jedne z najpopularniejszych silników Grupy Volkswagena. Znajdują się one na wyposażeniu takich modeli samochodów jak m.in. Volkswagen Golf, T-Roc, Tiguan, Touran i Passat, Audi A3, Q2 i Q3, Škoda Kodiaq i Octavia, SEAT Ateca, Leon i Tarraco. Charakteryzują się mniejszym zużyciem paliwa, wysokim komfortem jazdy i osiągami.
Filtr paliwa UFI jest montowany w oszczędnym silniku 1.6 TDI i w mocnym 2.0 TDI, zapewniając ich prawidłowe działanie poprzez ochronę układu wtryskowego oraz ograniczenie zużycia paliwa i emisji spalin. Moduł filtracyjny składa się z ekologicznego wkładu wykonanego na bazie celulozy, z cienką warstwą włókien syntetycznych typu meltblown umieszczonych po zewnętrznej stronie. Skuteczność filtracji wynosi ponad 95% dla cząstek o maksymalnej wielkości 3 μm.
Korpus filtra i pokrywa wyposażona w złącza hydrauliczne wykonane są z powlekanej stali, która ma zapewniać ochronę przed korozją, rozerwaniem i uderzeniami. Ponadto filtr posiada system wspomagający rozruch zimnego silnika częściowo recyrkulujący spaliny, co ogranicza zużycia paliwa i emisję zanieczyszczeń, zgodnie z normą Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC.
Projekt ten jest kolejnym krokiem w zakresie naszej obecności na rynku wyposażenia oryginalnego dla jednego z najważniejszych producentów samochodów na świecie. Wyłączność na dostawcą tego filtra potwierdza doskonałą jakość naszych produktów, a także daje gwarancję klientom rynku aftermarket, że otrzymają produkt równoważny części oryginalnej pod względem jakości, wydajności i rozmiarów.
CEO UFI Filters Group - Rinaldo Facchini
Filtr paliwa do silnika Diesla dostępny jest w ofercie aftermarket i znajduje się w katalogach firmy pod oznaczeniami UFI FILTERS 26.038.00 i SOFIMA FILTER S 6038 NE.
Źródło: UFI Filters