Układ eTVD stanowi część oferty rozwiązań BorgWarner z zakresu elektrycznego zarządzania momentem obrotowym (eTMS), która została zaprojektowana z myślą o inteligentnym sterowaniu momentem obrotowym kół w celu zwiększenia stabilności, zapewnienia doskonałych osiągów dynamicznych oraz poprawy trakcji podczas ruszania i przyspieszania. eTVD jest obecnie produkowany dla SUV-a Polestar 3, a produkcja dla głównego europejskiego producenta OEM ma rozpocząć się jeszcze w tym roku.
„Nasze nowe systemy zarządzania momentem obrotowym pojazdów elektrycznych odzwierciedlają naszą multidyscyplinarną wiedzę, możliwości integracji systemów i wyjątkową pracę naszego zespołu BorgWarner” – powiedział Volker Weng, wiceprezes BorgWarner Inc. oraz prezes i dyrektor generalny BorgWarner Drivetrain and Battery Systems. – „Wraz z przejściem rynku na moduły i pojazdy definiowane programowo, niezwykle istotne jest posiadanie wyrafinowanych systemów, takich jak nasz eTVD, które mogą precyzyjnie i szybko obliczać, przewidywać i kontrolować zachowanie pojazdów w szerokim zakresie sytuacji. Otrzymaliśmy wyjątkowo pozytywne opinie od klientów dotyczące ich doświadczeń z jazd próbnych i nie możemy się doczekać, aby zaspokoić dalsze potrzeby rynku dzięki naszemu oprogramowaniu, elementom sterującym i wiedzy specjalistycznej w zakresie kalibracji.”
Wysokowydajny eTVD oferuje system 3 w 1, zastępujący mechanizm różnicowy i oferujący zarówno wektorowanie momentu obrotowego, jak i funkcję odłączania na żądanie. W przeciwieństwie do układów opartych na hamulcach, wektorowanie momentu obrotowego zapobiega niepotrzebnym ingerencjom hamulców, redukując w ten sposób szorstkość i wibracje. Prowadzi to również do mniejszego zużycia hamulców i opon, a dodatkową korzyścią jest niższa emisja cząstek stałych.
Systemy eTVD firmy BorgWarner oferują zaawansowane oprogramowanie i elementy sterujące, które producenci OEM mogą dostosować do potrzeb ich własnych platform i specyficznych cech marki.
Większa masa pojazdów typu BEV może zmniejszyć zwinność, ale systemy eTVD firmy BorgWarner mają zapewniać znacznie lżejszy charakter pojazdu, zwiększając jednocześnie ogólne bezpieczeństwo. Inteligentna konstrukcja i intuicyjne oprogramowanie mają minimalizować ryzyko wystąpienia niepożądanych właściwości jezdnych i zapewniać doskonałą przyczepność niezależnie od warunków drogowych i pogodowych.
Źródło: BorgWarner
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?