Układ napędowy Peugeot HYBRID4 500 kW | MOTOFAKTOR

Układ napędowy Peugeot HYBRID4 500 kW

Zespół Peugeot Sport i inżynierowie Total opracowali hybrydowy układ napędowy Peugeot HYBRID4 500 kW, który spełnia warunki nowego regulaminu serii FIA WEC.

Układ napędowy Peugeot HYBRID4 500 kW spełnia wymagania nowego regulaminu mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych. Charakteryzują go:

 

  • technologia hybrydowa, która łączy silnik V6 2,6 l bi-turbo o mocy 500 kW (680 KM) montowany z tyłu i silnik elektryczny 200 kW umieszczony z przodu, który pełni rolę generatora prądu,
  • akumulator o wysokiej gęstości energii, opracowany wspólnie przez Peugeot Sport i Total,
  • napęd na cztery koła i sekwencyjna skrzynia biegów z 7 przełożeniami,
  • inteligentny system zarządzania układem napędowym i przepływami energii, który ma kluczowe znaczenie dla osiągów. Jego opracowanie powierzono François Coudrainowi, dyrektorowi ds. układów napędowych programu WEC w Peugeot Sport.

Silnik spalinowy w 100% made by Peugeot Sport

Peugeot Sport wykorzystał swoje doświadczenie w sportach wytrzymałościowych (silniki V12 i V8 samochodów Peugeot 908) oraz doświadczenie PSA Motorsport w WRC (silniki 4-cylindrowe) i opracował nową jednostkę V6 90° o pojemności 2,6 litra z podwójnym turbodoładowaniem. Umieszczony za kierowcą silnik o masie 165 kg napędza tylne koła i rozwija maksymalną moc do 500 kW (680 KM).

Architektura układu napędowego Peugeot HYBRID4 500 kW została wyznaczona przez ściśle określone przepisy nowego regulaminu mistrzostw. Początkowo planowaliśmy opracować silnik z pojedynczym turbo, ale nie pozwoliło to nam osiągnąć celu, jakim było obniżenie środka ciężkości silnika. V6 z podwójnym turbodoładowaniem to najlepszy kompromis między technologią, masą, konstrukcją, niezawodnością i wydajnością.

dyrektor ds. układów napędowych programu WEC w Peugeot Sport - François Coudrain

 

Siedmiobiegowa (plus bieg wsteczny), zautomatyzowana, sekwencyjna skrzynia biegów będzie sterowana elektrycznie za pomocą łopatek na kierownicy. Układ hamulcowy typu „brake by Wire1” – opracowany przez Peugeot Sport – będzie w pełni sterowany elektronicznie. Kierowca będzie mógł regulować poziom hamowania silnikiem elektrycznym oraz siłę zacisku klocków hamulcowych na tarczach – tak, aby osiągnąć optymalny rozdział pomiędzy hamowaniem hydraulicznym a odzyskującym energię. Zarządzanie energią, zarówno podczas przyspieszania, jak i podczas odzyskiwania energii podczas hamowania (ograniczone przepisami do 200 kW), będzie zatem kluczowym punktem decydującym o osiągach i sprawności samochodu.

 

Źródło: Peugeot

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).