Dwuosobowy samochód elektryczny został zaprojektowany z myślą o osobach, które codziennie pokonują krótkie dystanse. Są to najczęściej osoby starsze, młodzi kierowcy oraz lokalni przedsiębiorcy odwiedzający klientów. Pojazd ma zasięg około 100 km na jednym ładowaniu i rozwija prędkość 60 km/h. Jego niewielkie wymiary i konstrukcja mają zapewniać wyjątkowo mały promień zawracania.
Postanowiliśmy stworzyć nowoczesny środek transportu. Nasz nowy BEV zapewni swobodę poruszania się ludziom w różnym wieku. Ultrakompaktowy BEV nie tylko daje większą swobodę poruszania się, ale także potrzebuje mniej miejsca do parkowania, generuje mniej hałasu i w ograniczonym stopniu wpływa na środowisko.
szef działu rozwoju Toyoty - Akihiro Yanaka
Zapowiedziana na 2020 rok premiera ultrakompaktowego BEV Toyoty wiąże się z nowym modelem biznesowym, który ma pomóc w popularyzacji samochodów elektrycznych na baterie. Plan zakłada monitorowanie wykorzystania baterii i ich wartości na każdym etapie – od produkcji przez sprzedaż, odsprzedaż do wtórnego użycia, aż po recycling. Toyota zamierza wprowadzić rozszerzony program leasingu akumulatorów trakcyjnych, w którego założeniach leży odzyskiwanie leasingowanych baterii samochodowych i ich ponowne wykorzystanie, w zależności od ich stanu, na różne sposoby – w samochodach oferowanych na rynku wtórnym, jako części zamienne oraz w instalacjach stacjonarnych do magazynowania energii. Toyota rozwija także inne usługi dla samochodów elektrycznych, takie jak stacje ładowania czy ubezpieczenia.
Toyota szuka nowych możliwości wykorzystania małych pojazdów elektrycznych nie tylko w użytku indywidualnym. Nowy ultrakompaktowy BEV jest dobrze przystosowany do wykorzystania przez władze samorządowe jako uzupełnienie transportu publicznego, szczególnie w miastach i na terenach górskich. Obecnie Toyota współpracuje z około 100 partnerami rządowymi, samorządowymi i korporacyjnymi w poszukiwaniu nowych form transportu opartych na niewielkich pojazdach elektrycznych.
Obok nowego ultrakompaktowego BEV Toyota zaprezentuje na targach w Tokio jeszcze pięć innych małych pojazdów elektrycznych.
Samochód zaprojektowany z myślą o flotach firm, których działalność opiera się na krótkich przejazdach i częstym parkowaniu. Pojazd ten ma służyć za mobilne biuro, które ułatwia przemieszczanie się, pracę biurową oraz odpoczynek w czasie przerw w pracy.
Ten niewielki pojazd elektryczny przypomina w pełni zabudowany motocykl. Jest wąski i zwrotny jak jednoślad, ale zapewnia stabilność, bezpieczeństwo i izolację od deszczu, spalin i hałasu. Nowatorskie trzykołowe podwozie sprawia, że i-Road przechyla się na zakrętach jak motocykl oraz doskonale amortyzuje nierówności nawierzchni. Na jednym miejscu parkingowym mieszczą się cztery i-Roady.
Walking Area BEV Standing Type
Pojazd do poruszania się po chodnikach w pozycji stojącej może być wykorzystany do patrolowania miasta, obchodów terenu przez pracowników ochrony czy poruszania się po dużych obiektach takich jak lotniska czy fabryki.
Walking Area BEV Seated Type
Elektryczny skuter do jazdy na siedząco powstał z myślą o osobach mających trudności w chodzeniu lub poruszających się z dużą ilością podręcznego bagażu.
Walking Area BEV Wheelchair-linked Type
Ten innowacyjny pojazd wspomaga osoby na ręcznych wózkach inwalidzkich. Ułatwia poruszanie się po dużych obiektach i zwiedzanie atrakcji turystycznych.
Nowy ultrakompaktowy samochód elektryczny Toyoty zostanie zaprezentowany na wystawie Future Expo na targach Tokyo Motor Show 2019 od 24 października do 4 listopada. Będzie mu towarzyszyła ekspozycja „Ultra-compact BEV Concept Model for Business”. Odwiedzający targi w Tokio będą mogli go przetestować na drogach publicznych. Jednocześnie Toyota i-Road i pojazdy transportu osobistego zostaną udostępnione do testów na 1,5-kilometrowej ścieżce.
Źródło: Toyota