Firmę wyróżniono za sukcesy na rynkach eksportowych oraz promocję Polski za granicą
Nagroda Ambasadora Polskiej Gospodarki to powód do dumy dla mnie i wszystkich pracowników firmy. Kiedy w 2011 r. zdecydowaliśmy się przejąć upadłe polskie zakłady Ursus i zainwestować w odbudowę marki z ponad 120-letnią historią, potęgę polskiej motoryzacji, nieliczni wierzyli w powodzenie tej misji. Dziś Ursus to polska marka eksportowa, która z sukcesem zdobywa kolejne rynki na całym świecie.
Prezes Zarządu Ursus S.A. - Karol Zarajczyk
Wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński, który był gospodarzem uroczystości wręczenia nagród, komentując przyznanie Ursusowi tego prestiżowego tytułu zwrócił uwagę na sukcesy firmy na rynku afrykańskim.
Serdecznie gratuluję spółce Ursus, bo jej wkład w rozwój polskiego eksportu jest bardzo istotny. Poprzez swoją ekspansję w Afryce, sprzedaż produktów, budowę montowni w mieście Adama i tym samym stworzenie tam nowych miejsc pracy, Ursus pokazuje innym polskim przedsiębiorcom, że w Afryce można prowadzić interesy. Wskazuje, jak zdobywać stałych partnerów w globalizującej się gospodarce, jak dzielić się z innymi, bo kto tego nie robi, ten przegrywa.
- Janusz Piechociński
Spółka konsekwentnie umacnia swoją pozycję na rynku afrykańskim. W 2013 r. zawarła umowę z etiopską spółką Metec na dostawę ciągników, wyposażenie centrów serwisowych oraz dostawę części zamiennych. W maju 2015 w mieście Adama uruchomiono montownię ciągników Ursus. Zatrudnieni tam pracownicy zostali przeszkoleni przez inżynierów i techników z Polski. Podpisanie kontraktu poprzedziła dwustronna umowa współpracy rządu polskiego i etiopskiego. Strona etiopska otrzymała kredyt na zakup naszych produktów od polskiego banku BGK.
26 sierpnia 2015 Ursus podpisał w Etiopii kolejny kontrakt, tym razem z firmą Ethiopian Sugar Corporation, na dostawę ciągników, przyczep i części zamiennych do transportu trzciny cukrowej. Umowa, której wartość wynosi 30,6 mln dolarów zawiera opcję powiększenia wartości zamówienia o 25 proc. do końca września. Zlecenie będzie realizowane w IV kwartale 2015 r. i I kwartale 2016 r. Ursus zakłada dalszy rozwój na innych perspektywicznych rynkach zagranicznych. Istotnym partnerem dla spółki są firmy działające na rynkach skandynawskich i wschodnich oraz w takich krajach jak Czechy, Słowacja, Węgry, Belgia, Holandia, Słowenia i Chorwacja, gdzie eksportowane są wyroby z pełnej oferty firmy.
Źródło: Ursus