Ursus: dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2015 roku | MOTOFAKTOR

Ursus: dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2015 roku

Wartość sprzedaży polskiego producenta ciągników osiągnęła w 2015 roku 324 mln zł i była wyższa o 37 proc. niż rok wcześniej.
22/03/2016

Sprzedaż Ursusa na rynku krajowym w 2015 r. wyniosła 125,9 mln zł, co oznacza wzrost o 11 proc., natomiast sprzedaż eksportowa osiągnęła poziom 198,5 mln zł i wzrosła o 62 proc. w stosunku do 2014 r. W ubiegłym roku spółka zrealizowała ostatnią transzę dostaw trolejbusów do ZTM Lublin na kwotę 26,4 mln zł. Kluczowe kontrakty eksportowe, z etiopskimi spółkami Metec oraz Ethiopian Sugar Corporation (ESC) to łącznie dodatkowe 161 mln zł sprzedaży.Grupa odnotowała zysk netto w wysokości 7,7 mln zł (11,3 mln zł w 2014 r.).

 

W 2015 r. spółka wprowadziła do oferty 16 nowych produktów, w tym 6 legendarnych modeli ciągników serii C. Zgodnie z danymi Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w ubiegłym roku Ursus odnotował najwyższą dynamikę rejestracji nowych ciągników – wzrost o 47 proc. – podczas gdy na rynku krajowym odnotowano spadek liczby rejestracji o 13 proc. Na koniec 2015 roku liczba zarejestrowanych ciągników marki Ursus wyniosła 436 sztuk.

 

W 2016 r. producent spodziewa się kolejnych wzrostów sprzedaży w kraju dzięki uruchomieniu środków na zakup sprzętu rolniczego z unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, którego budżet wyniesie 13,5 mld euro oraz realizacji kontraktów zagranicznych. W 2015 r. spółka podpisała kontrakty z ESC z Etiopii na kwotę 31 mln dolarów oraz The National Service Corporation Sole (SUMA JKT) z Tanzanii na kwotę 55 mln dolarów. W marcu 2016 kontrakt z ECS został powiększony o 5 mln dolarów. W planach jest dalszy rozwój działalności zarówno w obszarze produkcji ciągników, jak również ich dystrybucji i serwisu na kolejnych rynkach afrykańskich.

 

Nowe możliwości rozwoju pojawiły się na rynku w Iranie. Zarząd rozważa także współpracę z Kazachstanem, Uzbekistanem, Tadżykistanem czy Kirgistanem.

Są to rynki, które mogą w przyszłości odegrać znaczącą rolę w rozwoju sprzedaży. Kluczowym rynkiem pozostaje rynek polski, gdzie mamy nadzieję na dalsze dynamiczne wzrosty w związku z nową ofertą produktową w obszarze sprzętu rolnego. Perspektywy rozwoju pojawią się także w segmencie ekologicznych środków transportu, gdzie spółka stale rozbudowuje swoją ofertę w oczekiwaniu na przetargi publiczne.

prezes Ursus S.A. - Karol Zarajczyk

 

Ursus zamierza dalej rozwijać segment transportu miejskiego. W kwietniu 2015 r. autobus elektryczny Ekovolt otrzymał europejskie świadectwo homologacji, co umożliwia jego sprzedaż w Polsce oraz na rynkach Unii Europejskiej. Grupa zakłada, że w najbliższych latach w europejskich miastach zostaną rozpisane przetargi na zakup około 1000 autobusów niskoemisyjnych. To efekt dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, która promuje tego typu rozwiązania.

 

Źródło: Ursus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).