Ursus: elektryczny traktor ze wsparciem wojewody i lubelskich uczelni | MOTOFAKTOR

Ursus: elektryczny traktor ze wsparciem wojewody i lubelskich uczelni

Spółka Ursus podpisała listy intencyjne z wojewodą lubelskim i dwoma uczelniami w Lublinie na realizację projektu elektrycznego ciągnika rolniczego.

List intencyjny podpisany przez wojewodę lubelskiego, Przemysława Czarnka ze spółką Ursus, ma na celu realizację projektu pod nazwą: „Innowacyjny system elektromobilnego napędu ciągnika rolniczego skojarzonego z OZE i siecią energetyczną”. Zaś list intencyjny podpisany w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie i Politechniką Lubelską służy utworzeniu konsorcjum, którego zadaniem będzie opracowanie konstrukcji elektrycznego ciągnika wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą i wykorzystaniem energii odnawialnych.

 

Ursus stale realizuje projekty, które kreują zmiany pożądane z punktu widzenia rozwoju polskiej gospodarki. Dzięki nowoczesnemu laboratorium Ursus R&D w Lublinie, Grupa tworzy produkty innowacyjne, zaawansowane technologicznie i potrafiące sprostać wymaganiom rynku. Ursus kontynuuje strategię rozwoju. W ramach poszerzania oferty produktowej oraz rozbudowy zaplecza produkcyjnego zrealizuje w tym roku inwestycje na kwotę ok. 24 mln zł.

Szczególnie mocno koncentrujemy się na ekologicznych środkach transportu. Chcemy być w czołówce europejskich graczy na tym rynku. Od kilku lat z sukcesem rozwijamy dział środków transportu zasilanych „zieloną” energią. Elektryczny ciągnik, który chcemy stworzyć będzie doskonale komponował się z pozostałymi produktami spółki, łącząc tradycję z innowacyjnością, w oparciu o najnowsze trendy zielonej energii.

prezes spółki Ursus, podczas uroczystego podpisania listu intencyjnego wraz ze Zbigniewem Grądzkim, prorektorem ds. Nauki Wdrożeń i Współpracy Międzynarodowej Uniwersytetu Przyrodniczego, i Henryką Danutą Stryczewską, dziekanem Wydziału Elektrotechniki i Mechaniki Politechniki Lubelskiej - Karol Zarajczyk

 

W tej chwili Ursus oferuje dwa elektryczne autobusy – modele City Smile i Ekovolt, a także napędzany wodorem City Smile Fuel Cell Electric Bus. Stanowią one odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne środki komunikacji. W tej chwili Grupa jest w stanie produkować 100 autobusów rocznie.

Chcielibyśmy, by za 3-4 lata, Ursus produkował około 500 elektrycznych autobusów i trolejbusów rocznie. Chcemy także kontynuować rozwój produkcji autobusów hybrydowych.

- Karol Zarajczyk

 

Dalszy rozwój segmentu pojazdów elektrycznych będzie kosztował Ursus kilkadziesiąt milionów złotych. Polskie władze widzą potencjał w ekologicznych środkach transportu, zatem spółka spodziewa się wsparcia publicznego dla produkcji takich rozwiązań.

Liczymy, że połowę środków pozyskamy z funduszy unijnych, które będzie przydzielało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu INNOMOTO. Wszystkie zyski, które generujemy ze sprzedaży ciągników w Afryce inwestujemy obecnie w elektromobilność.

- Karol Zarajczyk

 

We wrześniu 2016 Ursus zaprezentował prototyp elektrycznego samochodu dostawczego, który za swoją bardzo niską emisję hałasu może być w przyszłości wykorzystywany do nocnych dostaw, a także przez firmy komunalne. W ciągu najbliższych 2-3 lat projekt ma być gotowy do produkcji. Będzie to zatem pierwszy w pełni polski elektryczny samochód dostawczy o masie do 3,5 t, który spełni homologację do poruszania się po europejskich drogach, wielkością podobny do Fiata Scudo. W celu stworzenia nowego pojazdu Ursus zawiązał konsorcjum z takimi polskimi firmami jak: AMZ Kutno, Impact Automotive Technologies czy Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL.

 

Źródło: Ursus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).