Ursus: inwestycje w segmencie autobusów | MOTOFAKTOR

Ursus: inwestycje w segmencie autobusów

W kwietniu 2015 roku spółka otrzymała homologację na autobus elektryczny o nazwie Ursus Ekovolt, dzięki czemu może go produkować i sprzedawać do krajów Unii Europejskiej.

W Polsce zarejestrowanych jest ponad 100 tys. autobusów, a więcej niż 75 proc z nich to pojazdy starsze niż 10 lat. Struktura taboru, wielkość populacji oraz środki finansowe uzyskiwane z UE decydują o tym, że Polska jest dziś jednym z najpoważniejszych rynków autobusowych w Europie.

 

Według raportu PZPM, Polska jest trzecim największym producentem autobusów w UE (prognoza na 2015 rok: 5,3 tys. szt.) i nasz udział rynkowy stale rośnie. Ponad 80 proc. autobusów produkowanych w Polsce jest sprzedawana na rynkach zagranicznych (głównie Niemcy, Francja, Skandynawia). Normy unijne jednoznacznie wspierają rozwój transportu miejskiego o obniżonym poziomie hałasu i emisji spalin, czyli między innymi autobusy elektryczne.

 

Dzięki uzyskanej homologacji spółka Ursus jest już obecna na rynku autobusów elektrycznych i niskoemisyjnych. Firmowe trolejbusy jeżdżą już po ulicach Lublina, jednak Ursus zapowiada walkę z największymi graczami tego rynku i zajęcie na nim istotnej pozycji.

 

Według analiz spółki, w perspektywie najbliższych 3 lat tylko w polskich miastach odbędą się przetargi na zakup 500-600 nowych autobusów elektrycznych. Poza granicami Polski w najbliższym czasie Ursus weźmie udział w przetargach organizowanych w Szwecji, Anglii, Izraelu, Republice Czeskiej i Meksyku na łączną liczbę ponad 500 autobusów elektrycznych.

 

Minimalny koszt takiego pojazdu to 1,6 mln zł i mimo, że jest on około dwukrotnie wyższy od autobusu tradycyjnego to późniejsze koszty eksploatacyjne wynoszą zaledwie 25 proc. kosztów użytkowania autobusu z napędem konwencjonalnym. Autobus Ekovolt posiada istotne z punktu widzenia zamawiającego przewagi konkurencyjne. Dlatego firma Ursus planuje ponieść nakłady na dalszy rozwój swojej oferty produktowej w tym obszarze, ponadto spółka spodziewa się istotnego wzrostu swoich udziałów w tym rynku, co będzie wymagało zaangażowania znacząco większej ilości kapitału obrotowego.

 

Źródło: Ursus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).