Ursus: nowi członkowie konsorcjum Polski E-Bus | MOTOFAKTOR

Ursus: nowi członkowie konsorcjum Polski E-Bus

Do grona członków konsorcjum Polski E-Bus założonego przez spółkę Ursus Bus S.A. dołączyły firmy Platige Image S.A. oraz REDS S.A.

W ramach konsorcjum, którego celem jest współtworzenie projektu nowego, całkowicie polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego, Platige Image będzie odpowiedzialne za rozwiązania w zakresie designu, zaangażowania kompetencji kreatywnych w proces projektowy oraz storytelling, natomiast REDS S.A. za optymalizację zużycia energii i szkolenie kierowców.

Proces rozwoju innowacji wymaga interdyscyplinarnych kompetencji, w tym łączenia wiedzy z wielu dyscyplin: inżynieryjnych, nauk społecznych czy designu. Chcemy, żeby nasz nowoczesny autobus elektryczny został sztandarowym towarem eksportowym, opartym o polską myśl inżynieryjną oraz budującym swoją przewagę rynkową poprzez design i nowe technologie. Dołączenie do konsorcjum Platige Image oraz REDS S.A. stworzy nam możliwości do wygenerowania innowacji wykraczających poza sam autobus, np. w obszarze e-zdrowia, miejskiej robotyki, komunikacji społecznej czy wirtualnej rzeczywistości, a do tego potrzebne jest zaangażowanie kompetencji kreatywnych na każdym etapie prac.

Przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus Bus S.A. - Maciej Srebro

 

Platige Image wniesie do konsorcjum wiedzę w obszarze designu nowych produktów i usług, projektowania opowieści (storytelling), ale też wykorzystywania kompetencji kreatywnych do tworzenia koncepcji, prototypowania i rozwoju nowych przedsięwzięć biznesowych. Odpowiadać za to będzie Fish Ladder, zespół projektów specjalnych studia Platige Image, który w przeszłości realizował projekty o podobnym profilu m.in. w partnerstwie z Europejską Agencją Kosmiczną czy Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów (PIAP).

 

Współpraca Fish Ladder z konsorcjum Polski E-Bus jest elementem szerszej strategii Platige Image, która zakłada angażowanie kompetencji kreatywnych w nowych modelach współpracy (tzw. otwartych innowacji), m.in. w obszarach nauki, przemysłu i biznesu.

W dzisiejszym świecie kompetencje kreatywne pełnią szczególną funkcję w całej gospodarce, także w przemyśle. Są nie tylko platformą do budowania tożsamości produktu, ale przede wszystkim angażowania w ten proces wiedzy i perspektyw wykraczających poza pojedyncze dyscypliny. W Fish Ladder staramy się właśnie tak działać: angażować kreatywność i design do projektów, które powstając w Polsce, mają międzynarodowe aspiracje i opowiadają o Polsce ambitnej i kreatywnej. Projekt nowej generacji elektrycznych autobusów może być tego świetnym przykładem.

Członek Zarządu Platige Image, szef zespołu projektów specjalnych studia Fish Ladder - Marcin Kobylecki

 

Przy budowaniu konkurencyjnego produktu na rynki międzynarodowe niezbędna jest także optymalizacja kosztów jak i wykwalifikowana kadra. Tym zadaniom we współpracy z konsorcjum Polski E-Bus ma sprostać spółka REDS S.A., która będzie odpowiedzialna za wykorzystanie pokładowych systemów elektronicznych do optymalizacji zużycia energii poprzez stosowanie Eco Drivingu. To narzędzie, które pozwala przewoźnikom analizować dane dotyczące pojedynczych przejazdów poszczególnych kierowców.

Nasze doświadczenie w zakresie optymalizacji zużycia energii może pozwolić na zwiększenie zasięgu pojazdu, który powstaje w ramach projektu konsorcjum. Możliwość udziału przy projekcie Polski E-Bus to dla nas szansa w tworzeniu nowego, innowacyjnego i konkurencyjnego, polskiego produktu.

Prezes Zarządu REDS S.A. - Marek Cichy

 

Drugim obszarem jakim REDS S.A. zajmie się w pracach na rzecz konsorcjum będzie wykorzystanie nowoczesnych technologii wirtualnej rzeczywistości do szkolenia kierowców w prowadzeniu pojazdów elektrycznych. Służyć temu ma opracowany przez spółkę system Eco Learning, którego celem jest szkolenie kierowców w efektywnym prowadzeniu autobusów poprzez ćwiczenia nawyków ekonomicznej jazdy przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa i przestrzegania rozkładu jazdy.

 

Głównym celem konsorcjum jest opracowanie produktu jakim jest nowoczesny autobus elektryczny nowej generacji, który ma być konkurencyjny na rynku polskim i rynkach światowych pod kątem parametrów technicznych i ekonomicznych. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego. Inicjatywa ma zjednoczyć siły polskich firm, aby osiągnąć efekt synergii – inwestować i rozwijać transport miejski w modelu współpracy. Istotne jest to, że konsorcjum nie zajmuje się tylko opracowaniem produktu jakim jest autobus elektryczny, ale również poszukuje najlepszych rozwiązań transportowych dla społeczeństwa. Konsorcjum chce także zwrócić uwagę na aspekty społeczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na coś na co nikt wcześniej nie zwracał uwagi.

 

Źródło: Ursus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).