Transmisja Vigus, na bazie której powstał ciągnik, została stworzona w ramach projektu „Rozwój innowacyjnej, uniwersalnej konstrukcji układów przeniesienia mocy do ciągników rolniczych” dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 11,3 mln zł. Celem projektu było wytworzeniem transmisji do ciągników w przedziale mocy od 100 do 160 KM. Jego całkowita wartość to 28,2 mln złotych.
Transmisja jest jednym z najważniejszych elementów ciągnika, który od teraz będziemy produkować w naszych zakładach. Vigus powstał dzięki zaangażowaniu rodzimej kadry technicznej Ursus R&D oraz jednostek naukowo-badawczych. To jest w 100 proc. polski produkt, z którego możemy być dumni.
Prezes Zarządu Ursus S.A. - Karol Zarajczyk
Vigus to pierwsza polska transmisja w całości wykonana w lubelskich zakładach Ursusa.
Ciągnik Ursus C-3150V Power posiada zsynchronizowaną skrzynię biegów 32×32 z systemami powershift, które gwarantują płynną obsługę oraz optymalne wykorzystanie mocy, a także system powershuttle umożliwiający szybką zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła. Jest napędzany czterocylindrowym silnikiem Deutz Euro IV, o mocy nominalnej 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 661 Nm, osiąganym przy 1400 obr/min. W modelu zastosowano mokre sprzęgło, wielopłytkowe, a maksymalna prędkość jazdy osiągana przez ciągnik to 50 km/h. Układ hydrauliczny został wyposażony w pompę o maksymalnym wydatku 100 l/min.
Z kolei maksymalny udźwig tylnego TUZ wynosi 7000 kg. Kabina modelu C-3150V Power jest 6-słupkowa, z uchylnym oknem w dachu. Klient otrzyma w wyposażeniu standardowym klimatyzację i ogrzewanie. Opcjonalnie spółka proponuje instalację sterowania hamulców hydraulicznych przyczep oraz światła mijania i drogowe LED. Ursus zamierza montować transmisje Vigus seryjnie do swoich ciągników, a także włączyć je do oferty jako oddzielny produkt i sprzedawać producentom ciągników w kraju i za granicą.
Źródło: Ursus