Zwiększenie sprzedaży na rynku krajowym to jeden z kluczowych filarów strategii rozwoju Ursusa. Spółka konsekwentnie rozwija ofertę produktową ciągników skierowaną do odbiorców w Polsce.
Wzrost liczby rejestracji ciągników Ursus w Polsce o ponad 36 proc. pokazuje, że rozwój oferty produktowej to właściwa strategia, dzięki której sukcesywnie zwiększamy sprzedaż i budujemy udział w rynku krajowym. Jestem przekonany, że uda się odbudować siłę marki w Polsce. Legenda Ursusa jest wciąż żywa wśród polskich rolników.
Prezes Zarządu Ursus S.A. - Karol Zarajczyk
Obecnie z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych w Polsce, prawie połowa, czyli około 700 tys. to ciągniki marki Ursus. Od stycznia 2013 roku do marca 2015 roku spółka wprowadziła do oferty 10 produktów, w tym 8 nowych modeli ciągników o mocy 50-180 KM – najpopularniejszych ciągników dla małych i średnich gospodarstw oraz na potrzeby branży leśnej, budowlanej i komunalnej.
W 2015 spółka planuje wprowadzenie do oferty kolejnego modelu ciągnika Ursus o mocy 150 KM oraz rozwój oferty produktowej o ciągniki z zakresu mocy 50-60 KM w wersji bez kabiny. W najbliższych latach branżę rolniczą będzie wspierać zatwierdzony pod koniec zeszłego roku Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. W ramach realizacji Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej w latach 2014-2020 Polska będzie miała do wykorzystania w sumie 42,4 mld euro, z czego budżet Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 wynosi 13,5 mld euro. Środki z dopłat w ramach PROW 2014-2020 powinny być uruchomione w drugiej połowie 2015.
Źródło: Ursus