Najczęściej okazuje się, że topnik, który jest stosowany w procesie produkcji zamienników skraplaczy, przedostaje się do rurek skraplacza i wchodzi w reakcję chemiczną z barwnikiem UV i olejem.
To częsta usterka, która może wystąpić we wszystkich sprężarkach klimatyzacji o zmiennej pojemności skokowej. Jej przyczyną jest topnik, stosowany głównie podczas lutowania aluminium przy produkcji skraplacza.
Z powodu niskiej jakości procesu produkcyjnego zamienników skraplaczy, podczas lutowania topnik przedostaje się do rurek skraplacza. Gdy warsztat instaluje taki skraplacz, topnik wewnątrz rurek skraplacza styka się z barwnikiem UV. Podczas działania układu klimatyzacji, topnik i barwnik UV zaczynają się mieszać, co wywołuje reakcję chemiczną z olejem.
W wyniku tej reakcji olej zmienia się w galaretowatą, lepką substancję. Zaraz po naprawie układ klimatyzacji działa prawidło. Problem pojawia się jednak, gdy silnik zostaje wyłączony, a układ klimatyzacji ostygnie. Podczas stygnięcia lepki olej powoduje przyklejenie się tłoków do cylindrów. Koło pasowe sprężarki będzie nadal się obracać, ale tarcza ślizgowa wraz z tłokami pozostanie w pozycji minimalnej wydajności, a tym samym nie zapewni chłodzenia na wymaganym poziomie. Moment obrotowy uszkodzonego kompresora jest wyższy i sprawia wrażenie „sklejonego” podczas obracania koła pasowego sprężarki po raz pierwszy (wartość: 2,9 nm lub mniej).
Różne typy oferowanych przez Denso skraplaczy zapewniają optymalny wybór dla każdego zastosowania. Odporna na korozję aluminiowa konstrukcja poprawia niezawodność i pozwala uniknąć kosztownych wycieków czynnika, podczas gdy unikalny projekt użebrowania zapewnia wyższy transfer ciepła i maksymalne skraplanie czynnika chłodniczego. Rdzenie wymiennika ciepła są specjalnie zaprojektowane, dzięki czemu układ klimatyzacji działa z maksymalną wydajnością przy minimalnej konserwacji, zapewniając lata bezawaryjnej eksploatacji.
Więcej informacji na temat części do układów klimatyzacji Denso i ich zastosowań można znaleźć w katalogu marki, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela Denso.