Podczas montażu napinacz paska rozrządu powinien zostać odpowiednio ustawiony. W innym przypadku może dojść do usterki paskowego układu rozrządu.
Przedwczesne usunięcie kołka blokującego ma bardzo negatywny wpływ na działanie napinacza, co prowadzi do przedwczesnej usterki i ryzyka poważnego uszkodzenia silnika.
Rys. 1. Zamontować nowy napinacz i momentem 55–60 Nm dokręcić śrubę mocującą (1). Poluzować śrubę imbusową (2). Wykorzystując sześciokąt obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (3).
Powoli obrócić wał silnika o dwa obroty w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
Rys. 2. Teraz śruba imbusowa powinna znajdować się w górnej części otworu szczelinowego. Sprawdzić czy oznaczenia faz rozrządu ustawione są we właściwej pozycji względem siebie, a następnie momentem 10 Nm dokręcić śrubę imbusową.
Zdemontować kołek blokujący napinacz, który powinien ustawić się we właściwej pozycji.
Źródło: bilstein group