Używana ciężarówka – dobre narzędzie czy mina? | MOTOFAKTOR

Używana ciężarówka – dobre narzędzie czy mina?

Krzysztof Sobieski z Grupy DBK i skupia się na kluczowych aspektach, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie używanych ciężarówek.

 

 

Lubimy nowe rzeczy, wiadomo. Kupowanie jest fajne, daje przyjemność, świadomość, że zapracowaliśmy na coś namacalnego, coś czym możemy się cieszyć. Choć powodem do radości dla przedsiębiorcy może być również nowa ciężarówka, to w biznesie liczą się konkrety i liczby. Nowy pojazd jest droższy, używany tańszy, ale czy na dłuższą metę nie będzie źródłem problemów. Odpowiedź nie jest jednoznaczna i brzmi „to zależy”.

 

W największym skrócie, to zależy od tego, co, od kogo i w jakim stanie się kupuje. Jest zatem mnóstwo zmiennych, których znaczenie i wartość trudno w pełni przewidzieć. W każdych realiach biznesowych cenny jest dostawca, który zmienne zmienia w stałe, a więc niweluje ryzyko ponoszone przez klienta. Tak rozumiem rzetelnego i pewnego sprzedawcę pojazdów używanych – mówi Krzysztof Sobieski, Dyrektor Pionu Sprzedaży Pojazdów Używanych w Grupie DBK, który ciężarówkami z drugiej ręki obraca już od ponad 20 lat.

 

Grupa DBK w latach największego popytu sprzedawała ponad 2,5 tys. używanych pojazdów ciężarowych rocznie.

 

Ta liczba świadczy o tym, że wiemy, jak to robić, a nasi klienci wracają do nas po kolejne pojazdy – dodaje Sobieski.

Fot. Grupa DBK

Czy używana ciężarówka może być pewna? Od czego to zależy?

1. Sprzedawca, w tym jego możliwości i rynkowy staż

 

Zakup używanego pojazdu od firmy, która już długo funkcjonuje na rynku, zbiera pozytywne opinie i rozwija się, zawsze stanowi mniejsze ryzyko niż nabycie ciężarówki u mniejszego podmiotu.

 

To prosta kwestia. Dużego sprzedawcy „nie stać” na psucie sobie opinii. Co więcej, duża firma, która obraca setkami czy tysiącami pojazdów, ma możliwości, by klientowi pomóc w przypadku kłopotów z używanym pojazdem – tłumaczy Sobieski.

 

2. Źródła, z których sprzedawca pozyskuje używane pojazdy

 

Wielu z nas zna kogoś, od kogo można w ciemno kupić samochód używany. To osoby, które jeżdżą tak, że zużywają auto w mniejszym stopniu niż inni kierowcy, a niektóre części czy płyny eksploatacyjne wymieniają częściej niż zaleca producent. Co więcej, to często osoby, które dbają również o czystość i ogólna kondycję swojego wozu. Nic więc dziwnego, że jak pozbywają się samochodu, to często trafia on do osoby z kręgu znajomych czy rodziny. A czy sprzedawca używanych ciężarówek może być odpowiednikiem takiej osoby?

 

Większość używanych pojazdów, które sprzedajemy to pojazdy czy naczepy, które od nowości były regularnie serwisowane w naszych punktach – mówi Sobieski – Tym samym dobrze wiemy, że pod względem mechanicznym to są sprawdzone sztuki, więc możemy je z czystym sumieniem oferować dalej. Sprzedawca, który nie ma pewności co do tego jak i gdzie dany sprzęt był serwisowany, tak naprawdę przesuwa ryzyko na klienta, zamiast dawać mu pewność – dodaje.

 

3. Możliwość dokupienia kontraktu serwisowego

 

Mitem, z którym jeszcze cały czas się stykamy jest przekonanie, że kontrakty serwisowe są oferowane wyłącznie na nowe pojazdy. Tymczasem są marki pojazdów ciężarowych, które oferują kontrakty nawet do ósmego roku eksploatacji i do przebiegu miliona kilometrów. To rozwiązanie, które nie tylko daje klientowi przewidywalne, stałe koszty serwisowania, lecz także może obejmować wymianę dużych podzespołów w razie awarii czy po przekroczeniu konkretnego przebiegu. Myślę, że na tak konkurencyjnym rynku, jak transport drogowy, to wartość nie do przecenienia – ocenia Krzysztof Sobieski.

Fot. Grupa DBK

4. Własna, szeroka sieć serwisowa i obsługa posprzedażowa

 

Gwarancja na używany pojazd nie jest niczym nowym na rynku. Oferuje ją wielu sprzedawców. Pytanie jednak brzmi, gdzie ta gwarancja obowiązuje, a precyzyjniej – gdzie można ją zrealizować.

 

Grupa DBK ma rozbudowaną sieć serwisowo-sprzedażową, na którą składa się 25 oddziałów, w tym 20 serwisów własnych i 4 punkty partnerskie w całym kraju oraz za granicami Polski. To oznacza, że naprawę gwarancyjną czy wymianę wadliwej części można zrealizować w dowolnym z naszych punktów. Nie trzeba jechać do konkretnego, np. tego, w którym kupiliśmy pojazd. To właśnie realna siła sieci i oszczędności dla naszych klientów.

 

Oprócz tego świadczymy szeroki zakres obsługi posprzedażowej – od serwisu, przez ubezpieczenia i inne. Tym samym przedsiębiorca może z nami załatwić większość spraw dotyczących jego floty – podkreśla Sobieski.

 

5. Gwarancja pochodzenia i braku wad prawnych

 

Kwestie mechaniczne i eksploatacyjne to jedno. My ciężarówki prześwietlamy również pod względem prawnym. Ręczymy za to, że jest bez zarzutu, a więc zdejmujemy z klienta kolejne ryzyko – tłumaczy Sobieski.

 

6. Oferty specjalne, czyli jeszcze więcej w kieszeni

 

Elastyczny sprzedawca stara się nieustannie dostosowywać swoją ofertę do potrzeb klientów tak, by obejmowała pojazdy i usługi, który branża potrzebuje.

 

Najczęściej sprzedajemy najbardziej popularne i uniwersalne konfiguracje ciągników siodłowych, a więc pojazdy z najwyższymi kabinami, silnikami 450-530 KM i dobrym wyposażeniem standardowym. I takich egzemplarzy mamy najwięcej. A przez dostosowanie oferty rozumiemy także różnego rodzaju promocje i akcje posprzedażowe. Mamy oferty tygodnia, w ramach których konkretne, wytypowane pojazdy można kupić w bardzo niskich cenach, co daje oszczędności tysięcy euro – mówi Sobieski – Rozumiemy również, że wiele firm ma takie terminy płatności, że dziś kupiona ciężarówka „przywozi” pieniądze dopiero po 2-3 miesiącach. Stąd też nasza oferta, w ramach której pierwsze trzy raty są za 1 euro. To ukłon w stronie mniejszych firmy. Mogą kupić pojazd i nie muszą od razu płacić rat. Proponujemy również finansowanie w układach i scenariuszach, który pomaga wzmacniać płynność finansową użytkownika. Na pojazdy z roczników 2019 możemy tak skonfigurować finansowanie, że klient ruszy do pracy pojazdem, za który będzie płacić 800-900 euro miesięcznie, co jest znacznie łatwiejszą kwotą do udźwignięcia niż rata za nowy pojazd – podsumowuje Krzysztof Sobieski.

Fot. Grupa DBK

Pojazdy używane oferowane przez Grupę DBK w ramach marki DBK USED – Verified Trucks & Vans to starannie wyselekcjonowane używane pojazdy dostawcze, ciężarowe, naczepy, ciągniki siodłowe. Więcej informacji o ofercie pojazdów używanych DBK USED można znaleźć TUTAJ.

 

Źródło: Grupa DBK

Zdjęcie główne: Piotr Kowalski/Presstoread.pl 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).