Używane elektryki drogie dla większości | MOTOFAKTOR

Używane elektryki drogie dla większości

Z danych udostępnionych przez AAA AUTO wynika, że 56% kupujących auta używane obawia się wysokiej ceny wtyczkowozów. Remedium mogą być dopłaty.

Wysokie ceny pojazdów elektrycznych to nie jedyny czynnik, który niepokoi kupujących. Z danych AAA AUTO wynika, że 39% osób martwi się o ograniczony zasięg aut elektrycznych, a 35% ma zastrzeżenia dotyczące procesu ładowania. Najwięcej obaw wzbudza jednak żywotność akumulatorów, co dotyczy aż 62% badanych.

Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO
Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. Fot. AAA AUTO

„W czerwcu br. po raz pierwszy udział pojazdów elektrycznych zbliżył się do 1% całkowitej podaży. Jest to związane ze stopniowym wzrostem zainteresowania kierowców samochodami elektrycznymi, podobnie jak ma to miejsce w krajach Europy Zachodniej. Rosnąca podaż zwiększa atrakcyjność tych samochodów, co będzie miało wpływ na spadek cen. Obecnie cena używanego samochodu elektrycznego jest nadal wysoka, jednak najczęściej oferowane samochody elektryczne na wtórnym rynku nie należą do najdroższych. Dlatego dobrą wiadomością dla kierowców są dopłaty rządowe, ponieważ młode auta elektryczne będą przystępniejsze cenowo, co jest odpowiedzią na ich obecne obawy“ – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Rząd Polski planuje przeznaczyć około 1,6 miliarda złotych na wsparcie finansowe w postaci dopłat do zakupu samochodów elektrycznych, skierowane zarówno do osób prywatnych, jak i do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Wsparcie będzie dostępne jedynie dla niedrogich modeli aut elektrycznych. Dla samochodów używanych maksymalna cena nie może wynosić więcej niż 150 tysięcy złotych. Osoby nabywające elektryczne pojazdy na rynku wtórnym będą mogły otrzymać dopłaty sięgające 40 tysięcy złotych, pod warunkiem, że wybrane auto nie przekracza czterech lat wieku.

KPO: możliwe dopłaty do używanych elektryków

„Wybór samochodu elektrycznego jest znacznie bardziej skomplikowany pod względem użytkowym niż wybór samochodu spalinowego. Jeśli kierowca kupi samochód elektryczny z małą baterią, będzie miał problem z dłuższymi podróżami. Dlatego w AAA AUTO szkolimy naszych sprzedawców także w zakresie samochodów elektrycznych, aby mogli doradzać klientom, jaki rodzaj samochodu będzie dla nich odpowiedni. W pierwszym półroczu w grupie AURES Holdings sprzedaliśmy już 350 pojazdów elektrycznych wobec 400 w całym roku ubiegłym” – dodała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Według specjalistów z AAA AUTO, baterie w elektrycznych pojazdach często objęte są gwarancją do 8 lat lub do przebiegu 250 tysięcy kilometrów, pod warunkiem przestrzegania określonych warunków, takich jak coroczne przeglądy serwisowe. Warto zauważyć, że gwarancje na pojazdy spalinowe są zdecydowanie krótsze.

Najczęściej oferowane na sprzedaż samochody elektryczne na wtórym rynku w lipcu 2024 r., w wieku do 4 lat, które mogą liczyć na dopłaty rządowe. Źródło: AAA AUTO

Źródło: AAA AUTO

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).