Grupa Volkswagen i jej marki oferują produkty i technologie najwyższej klasy. Dzięki wielkości Grupy, a także naszej wiedzy, możemy wykorzystać efekt skali. Przynosi to korzyści klientom i sprawia, że nasze pojazdy są jeszcze lepsze – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Grupy Volkswagen.
Naszym celem jest osiągnięcie pozycji lidera technologicznego, także w elektromobilności. Dlatego chcemy rozwijać nasze wewnętrzne kompetencje i po ogniwach akumulatorowych czy silnikach elektrycznych zajmujemy się także rozwojem przetwornic impulsowych i systemów zarządzania termicznego. Dzięki temu Grupa Volkswagen będzie w przyszłości jednym z nielicznych producentów samochodów na świecie, który będzie w stanie zaoferować w całości zoptymalizowany, kompletny system – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen odpowiedzialny za technologię.
Know-how i innowacje, stworzone przez specjalistów Volkswagena są wyjątkowe na skalę światową. Dzięki temu jesteśmy konkurencyjni i możemy zmieniać nasze przedsiębiorstwo – dodała Daniela Cavallo, przewodnicząca rady zakładowej Grupy Volkswagen.
Przetwornica impulsowa jest mózgiem układu napędowego samochodu elektrycznego i w dużej części odpowiada za wydajność i osiągi. Pierwsza przetwornica impulsowa Volkswagena została zaprojektowana od podstaw. Modułowa platforma, na której zbudowane są auta elektryczne marek Grupy Volkswagen pozwala zaimplementować przetwornicę w aucie każdego segmentu, także w tych z silnikami o mocy powyżej 500 kW. Technologia jest obecnie testowana i przygotowywana do produkcji, wiele wskazuje na to, że będzie stosowana w kolejnej generacji platformy MEB.
Jeśli chodzi o systemy zarządzania termicznego, Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi rozwiązaniami. Podczas gdy dziś stosuje się dużą liczbę modułów i długie połączenia między nimi, w przyszłości mają zostać one zastąpione niezwykle kompaktowym, zintegrowanym modułem termicznym. Ma on sterować całym systemem ogrzewania i chłodzenia samochodu, w tym także akumulatora wysokiego napięcia, a to przełożyć ma się na zwiększenie zasięgu pojazdu i przyspieszyć ładowanie. Nowy moduł jest również znacznie lżejszy i bardziej wydajny niż obecnie stosowane.
Oprócz możliwie wysokiej wydajności wszystkie komponenty napędu elektrycznego muszą być skalowalne, co pozwoli je wykorzystać we wszystkich modelach, a to przełoży się na ograniczenie kosztów.
Volkswagen Group Technology łączy działania w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektrycznych oraz wspiera poszczególne marki jako dostawca technologii dla całej grupy. Zaangażowane są tu również spółki zależne PowerCo (akumulatory) i Elli (ładowanie i energia). Trwają prace nad zunifikowanymi ogniwami, które od 2025 roku mają być stosowane we wszystkich samochodach elektrycznych Grupy Volkswagen i wyznaczać nowy punkt odniesienia w zakresie technologii akumulatorów. Do działu należy również współpraca z partnerami zewnętrznymi, takimi jak Ford czy Mahindra. Na całym świecie Volkswagen Group Technology zatrudnia ok. 70 tys. osób.
Źródło: Volkswagen
Zdjęcie główne: Stefan Warter