Nagroda została przyznana między innymi za wyjątkową obsługę klienta, innowacyjność produktów, która przyczynia się do obniżania kosztów utrzymania flot oraz atrakcyjne pakiety gwarancyjne.
Europejski aftermarket w segmencie pojazdów użytkowych gwałtownie się rozwija. Jednocześnie jego zapotrzebowanie i złożoność kształtowane są przez kluczowe wyzwania: zaostrzeniu ulegają przepisy, światowe sieci dystrybucyjne stają się niezwykle silne, managerzy flotowi skupiają się jeszcze bardziej na całkowitym koszcie posiadania (TCO), warsztaty muszą sobie radzić z coraz to bardziej zaawansowaną technologią, a kierowcy coraz bardziej cenią sobie komfort.
Firma Valeo dokłada wszelkich starań by wyjść naprzeciw wszystkim tym potrzebom czy to poprzez innowacyjność produktów, wartości dodane, czy też wydajne rozwiązania cyfrowe.
Firma Frost&Sullivan doceniła sposób w jaki Valeo zapewnia wsparcie swoim klientom poprzez takie inicjatywy jak:
Program Tech’Care
W ramach obsługi klienta, Valeo oferuje skierowany do specjalistów z branży aftermarketowej (warsztatów i dystrybutorów) program szkoleń technicznych, promocji oraz wsparcia. Zespół Valeo składający się z doświadczonych trenerów technicznych dodatkowo poszerza wiedzę klientów poprzez organizowane na miejscu warsztaty prezentujące części i rozwiązania konkretnych problemów. Dodatkowe wsparcie w poszerzaniu wiedzy niosą wdrożone przez Valeo moduły e-learningowe.
Tech @ssist
Tech @ssist jest platformą umożliwiającą wolny dostęp do wszystkich informacji technicznych Valeo (instrukcji montażu, diagnostyki, biuletynów technicznych, filmów instruktażowych itp.) za pomocą jedynie dwóch kliknięć za pośrednictwem portalu valeoservice.pl.
Narzędzie to jest ogromnym źródłem informacji technicznych – zostało stworzone przez Valeo, by pomóc szybko wyszukać części: po modelu samochodu, numerze VIN lub numerze referencyjnym produktu. Dzięki temu warsztaty są w stanie znacznie ograniczyć przestoje pojazdów podczas serwisowania oraz otrzymują gwarancję dokładności podczas zamawiania części Valeo.
Firma Frost&Sullivan zwróciła także uwagę na inne unikalne cechy, które wyróżniają Valeo na tle konkurencji:
2-letni okres gwarancji oraz nieograniczony przebieg dla sprzęgieł montowanych w pojazdach użytkowych
W dodatku do nieograniczonego przebiegu na sprzęgła do pojazdów ciężarowych, Valeo skupiło się także na zapewnieniu jednorodnego schematu gwarancyjnego w całej Europie. Firma zapewniła sobie w ten sposób niezwykłą przewagę konkurencyjną w tym obszarze.
Klocki hamulcowe Valeo OptiPACK
W 2018 roku wybrane przez klientów jako najlepsze w kategorii „najlepsza jakość w najlepszej cenie”.
Valeo OptiPACK to klocki hamulcowe, które dzięki zastosowaniu koncepcji all-in-one box gwarantują warsztatom najwyższą wydajność w procesie serwisowania pozwalając na znaczną oszczędność czasu. Zastosowany materiał cierny został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu idealnej równowagi jakości do ceny, by zapewnić możliwą najlepszą trwałość oraz wydajność w celu zoptymalizowania TCO.
Oszczędność paliwa dzięki tarczy sprzęgłowej TH dostosowanej do Euro 6
Firma Valeo została doceniona przez F&S także za umiejętność przewidywania regulacji oraz rewolucji motoryzacyjnych oraz dostarczanie na rynek części, które pozwalają na redukcję kosztów.
Przykładem takiego rozwiązania jest nowa tarcza sprzęgłowa Valeo TH, która umożliwia zmniejszenie drgań o 40% przy maksymalnym momencie obrotowym nawet do 3500 Nm. Dzięki gładkiemu przeniesieniu napędu, tarcza pozwala na zmniejszenie prędkości obrotowej silnika nawet o 200 obrotów, co daje oszczędność paliwa nawet o 2%(650 € z 750 € na rok na pojazd długodystansowy).
Źródło: Valeo