Pierwszy z nich zostanie udostępniony na początku 2020 r. wspólnie z dużym europejskim producentem samochodów.
Układy zawierają wszystkie elementy niezbędne do elektryfikacji lekkich (trzy- i czterokołowych) pojazdów miejskich i hybrydyzacji pojazdów o masie do 2,5 tony. Składają się z silnika elektrycznego i falownika – który działa jak „mózg” pojazdu elektrycznego, umożliwiając mu wytwarzanie napięcia i prądów przemiennych ze źródła zasilania o innym napięciu lub częstotliwości – zaprojektowanego i wyprodukowanego przez Valeo oraz Spicer Electrified e-Gearboxa opracowanego przez Danę.
Spójne, zoptymalizowane i łatwe do zainstalowania we wszystkich typach pojazdów, kompleksowe rozwiązanie wynikające z partnerstwa Valeo i Dany jest szczególnie atrakcyjne, ponieważ jego konfiguracja niskiego napięcia (<60 V) sprawia, że jest niedrogi i nie wymaga konserwacji.
Łącząc mechanizmy e-Gearboxa Dany z systemami Valeo 48 V, kompleksowe systemy opracowane w ramach partnerstwa przyczynią się do wzrostu elektryfikacji pojazdów w przystępnej cenie. Przedsięwzięcie umacnia wiodącą pozycję Valeo w elektryfikacji niskiego napięcia, technologii, która będzie dostępna w jednej trzeciej samochodów produkowanych na całym świecie do 2030 r.
prezes grupy biznesowej Powertrain Systems firmy Valeo - Xavier DupontNasza współpraca z Valeo umożliwia nam dostarczenie kompletnego 48-woltowego systemu e-Propulsion do pojazdów elektrycznych, który natychmiast zaspokaja potrzeby klientów. Dana nadal rozszerza swoją ofertę pojazdów hybrydowych i elektrycznych, oferując pełną gamę rozwiązań "pod klucz" dla szybko zmieniającego się rynku mobilności.
prezes Light Vehicle Driveline Technologies w Dana Incorporated - Bob Pyle
Źródło: Valeo