Do 2030 r. poziom emisji w Valeo ma spaść o 45%, w stosunku do danych z 2019 roku. Dotyczy to emisji w całym łańcuchu wartości – włączając w to emisje po stronie dostawców, generowane przez własną działalność operacyjną Valeo i związane z produktami końcowymi firmy.
Do 2050 r. Valeo chce osiągnąć neutralność węglową we wszystkich swoich działaniach operacyjnych, w ramach pełnego łańcucha dostaw na całym świecie. Ma być także w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla (włączając w to emisje związane z produktami końcowymi) w Europie.
Valeo jest również sygnatariuszem kampanii „Business Ambition for 1.5°C”, łączącej firmy, które zobowiązały się do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 r., korzystając ze ścisłych ram inicjatywy Science Based Targets.
Przemysł motoryzacyjny intensywnie inwestuje w walkę z globalnym ociepleniem. W Valeo redukcja emisji CO2 jest centralnym elementem naszej strategii już od 2010 roku, a sprzedaż technologii, które pomagają zmniejszyć emisję CO2, wzrosła 20-krotnie do około 10 miliardów euro w 2021 roku. Zamierzamy kontynuować nasze wysiłki, mające na celu osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 r. i niemal połowy tego celu do 2030 r.
prezes i dyrektor generalny Valeo - Jacques Aschenbroich
Na drodze do neutralności węglowej rok 2030 jest ważnym i zbliżającym się szybko kamieniem milowym. Do tego czasu Valeo zobowiązuje się do zmniejszenia:
Do 2030 r. Valeo ma zainwestować ponad 400 mln euro w redukcję emisji związanych z działalnością operacyjną (zakresy 1 i 2). Środki te mają zostać przeznaczone na unowocześnienie obiektów należących do Grupy Valeo, tak aby do 2030 r. aż 100 obecnie najbardziej emisyjnych z nich, stało się obiektami o wysokiej efektywności energetycznej. Modernizacja ma objąć rozwój ekologicznych budynków, powszechne wykorzystanie oświetlenia LED oraz integrację systemów odzysku ciepła.
Udział energii niskoemisyjnej w ogólnym zużyciu energii przez Grupę wzrośnie z 5,5% w 2019 r. do 80% w 2030 r., a już do 50% w 2025 r. Szereg obiektów prowadzi już pilotaż alternatywnych źródeł energii odnawialnej, w tym trzy zakłady w Chennai (Indie), gdzie 90% zużywanej energii stanowi wiatrowa oraz zakłady w Sanand (Indie) i Bad Rodach (Niemcy), gdzie własne instalacje do wytwarzania energii słonecznej pokrywają odpowiednio 30% i 20% zapotrzebowania.
Valeo wyznaczyło również te same cele w zakresie redukcji emisji CO2 swoim dostawcom i zwiększą oni wykorzystanie rozwiązań niskoemisyjnych.
Jednocześnie Valeo ma wciąż poszerzać swoje portfolio technologii przyczyniających się do mobilności niskoemisyjnej, w szczególności rozwiązań w zakresie elektryfikacji pojazdów, w których Grupa jest obecnie światowym liderem. W ciągu ostatnich dziesięciu lat Valeo zainwestowało ponad 10 miliardów euro w technologie zmniejszające emisję CO2.
W 2019 roku 57% sprzedaży Valeo było generowane przez technologie, które pomagają zmniejszyć emisję CO2. Obecnie co trzeci pojazd na świecie jest wyposażony w tego typu technologię Valeo.
Valeo realizuje również ambitną politykę zrównoważonego rozwoju, zmniejszając zużycie wody, energii i opakowań, przykładowo o 46%, 29% i 32% [2].
Grupa Valeo jest regularnie doceniana za kompleksowe podejście do zrównoważonego rozwoju (w zakresie środowiska, społeczeństwa i zarządzania). W rankingu Corporate Knights z 25 stycznia 2021 r. została wyróżniona jako najbardziej zrównoważona firma w sektorze motoryzacyjnym, wśród 100 najbardziej zrównoważonych przedsiębiorstw na świecie.
W 2020 roku Valeo był również najlepiej ocenianym dostawcą motoryzacyjnym, przez niefinansowe agencje ratingowe MSCI (AAA), CDP (A), Sustainalytics i SAM (76/100). Grupa utrzymała również pozycję lidera w światowym indeksie Dow Jones Sustainability (DJSI) już piąty rok z rzędu.
Od tego roku Valeo zamierza wziąć pod uwagę kryteria redukcji emisji CO2 i zrównoważonego rozwoju przy ustalaniu wynagrodzenia zmiennego dla ponad 1500 pracowników kadry kierowniczej wyższego szczebla.
[1] Zgodnie z metodologią obliczeń SBTi (inicjatywy Science Based Targets). SBTi zapewnia firmom jasno określoną ścieżkę redukcji emisji CO2 zgodnie z celem ograniczenia globalnego ocieplenia do 2°C.
[2] W latach 2008-2019, zużycie jako proporcja sprzedaży.
Źródło: Valeo