W ubiegłym roku mieliśmy przyjemność po raz pierwszy uczestniczyć w tym emocjonującym wydarzeniu. W tym pragniemy przekazać jeszcze więcej wiedzy i zapewnić młodym mechanikom jeszcze więcej atrakcji na stanowisku.
Szkolenie młodych mechaników to ta część naszej pracy, która ładuje nasze akumulatory do działania. To oni będą przyszłością, a my pragniemy ułatwić im wejście do pracy w zawodzie.
Tamten rok naprawdę nas zaskoczył. Przygotowanie młodych mechaników oraz ich pasja były na naprawdę wysokim poziomie. Zawodowi mechanicy udowodnili, że praca w tym zawodzie jest bardzo wymagająca i trzeba pamiętać o ciągłym doszkalaniu. Poziom był naprawdę bardzo wysoki i nie możemy się już doczekać co przyniosą zbliżające się mistrzostwa.
Od lat stale współpracujemy z warsztatami samochodowymi. Zachęcamy mechaników do działań prewencyjnych i do sprawdzania stanu akumulatorów w pojazdach odwiedzających warsztaty, dostarczamy narzędzia ułatwiające diagnostykę, montaż czy dobór odpowiedniego akumulatora do pojazdu. Dzięki naszemu VARTA Partner Portal w łatwy i szybki sposób można sprawdzić dopasowanie akumulatora w danym pojeździe. Znajduje się tam również ekspercka wiedza oraz e-learningi poszerzające wiedzę nie tylko w zakresie pojazdów spalinowych, ale również hybrydowych i elektrycznych.
Kiedy nowy akumulator jest instalowany w warsztacie partnerskim, VARTA w tym czasie zbiera i poddaje recyklingowi zużyte akumulatory. W ten sposób firma przejmuje odpowiedzialność za cały cykl życia swoich produktów. Posiadamy ponad 115 lat doświadczenia w recyklingu. Dzięki zamkniętemu obiegowi Clarios jest w stanie wykorzystywać elementy zużytych akumulatorów do produkcji nowych, w sposób przyjazny dla środowiska. Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę dla ochrony środowiska. W Europie udaje się zebrać 98% wszystkich zużytych akumulatorów ołowiowo-kwasowych i poddać ich recyklingowi.
W ciągu ostatniej dekady na stopień zaawansowania konstrukcji pojazdów wpływały różne czynniki – te najbardziej istotne to regulacje prawne w zakresie ochrony środowiska oraz oczekiwania użytkowników w zakresie komfortu. To dwa główne trendy, które w znacznym stopniu determinują wyzwania jakie stawiane są przed producentami pojazdów i części. Dlatego też obecnie obserwuje się dynamiczny rozwój pojazdów hybrydowych (MHEV, PHEV) i elektrycznych (BEV), gdzie poza akumulatorem wysokiego napięcia znajduje zastosowanie akumulator 12V. Warto także zwrócić uwagę na innowacyjne rozwiązania, które obecnie nie mają powszechnego zastosowania, ale w przyszłości z pewnością ulegnie to zmianie – a mowa tu o pojazdach z ogniwami paliwowymi oraz sterowanych autonomicznie. W obu przypadkach istotnym kryterium jest bezpieczeństwo, które także gwarantuje właśnie akumulator 12V.
Szeroki wachlarz nowych rozwiązań konstrukcyjnych pojazdów to także dodatkowe oczekiwania wobec akumulatorów, a w szczególności tych niskonapięciowych. Rola akumulatora 12V w pojazdach hybrydowych i elektrycznych to przede wszystkim aktywacja układu wysokiego napięcia, stabilizacja napięcia podczas jazdy, zasilanie odbiorników, sterowników, czujników, układów diagnostycznych czy komunikacyjnych, gdy układ wysokiego napięcia jest odłączony.
Akumulatory 12V stanowią także stabilne i bezpieczne źródło zasilania funkcji awaryjnych czy serwisowych. Dlatego też montaż akumulatora o odpowiedniej wydajności czy żywotności jest niezwykle istotny dla zachowania prawidłowej pracy całego układu elektrycznego. W związku z tym VARTA wprowadziła do oferty innowacyjną serię akumulatorów o oznaczeniu xEV dedykowaną zarówno do systemu start-stop, jak i do pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych. Na chwilę obecną nowe portfolio zapewnia pokrycie 97% rynku, a wkrótce zostanie rozszerzone o dodatkowe typy. Dzięki temu VARTA zapewnia akumulatory do każdego poziomu elektryfikacji pojazdów. Nowe akumulatory VARTA AGM składają się w 90% z ołowiu pochodzącego z recyklingu. VARTA Silver Dynamic AGM to akumulatory do pojazdów dziś i w przyszłości.