Firma Hankook pomyślnie ukończyła „ID.3 Germany Tour” z oponami Winter i*cept evo 3 na kołach samochodu Volkswagen ID.3. Podróż rozpoczęła się we wrześniu w Oberstdorfie, który jest jednym z najlepszych miejsc do uprawiania sportów zimowych w Niemczech i najbardziej na południe wysuniętym ośrodkiem hotelowym.
Organizator Rainer Zietlow i jego drugi kierowca Dominic Brüner z CHALLENGE4 GmbH, agencji specjalizującej się w globalnych projektach motoryzacyjnych, spędzili 65 dni podróżując przez wszystkie części Niemiec, aby sprawdzić możliwości Volkswagena ID.3 na długich dystansach i infrastrukturę stacji ładowania w całym kraju. Po 28 198 kilometrach dotarli do celu na północy Sylt, najbardziej wysuniętej na północ wyspie kraju.
Pomimo ograniczeń wynikających z COVID-19, zespół ustanowił rekord świata w najdłuższej nieprzerwanej jeździe przez kraj pojazdem elektrycznym. W trakcie podróży pojazd był ładowany na 652 stacjach szybkiego ładowania, przy użyciu stacji wallbox zainstalowanych w różnych odwiedzanych przez nich salonach Volkswagena.
Pragniemy pogratulować Rainerowi Zietlow i jego zespołowi osiągnięć w tych trudnych czasach. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że nasza nowa opona zimowa i*cept evo 3 brała udział w tej niesamowitej podróży i była w stanie zapewnić osiągi, bezpieczeństwo i niezawodność, których zespół potrzebował do swojego sukcesu.
Prezes Hankook Tire Europe - Sanghoon Lee
Przez cały czas trwania podróży w pojeździe zamontowane były całkowicie nowe opony zimowe o bardzo wysokich osiągach, Winter i*cept evo 3 firmy Hankook, w rozmiarze 215/55 R18 99V XL. Nowa, już trzecia generacja opon Winter i*cept evo po raz pierwszy ma kierunkową rzeźbę bieżnika, która ma zapewniać nie tylko doskonałą ochronę przez aquaplaningiem, lecz także znakomitą przyczepność na mokrych drogach i w niskich temperaturach.
Jest to szczególnie ważna cecha w przypadku samochodów elektrycznych, ze względu na generowanie wysokiego momentu obrotowego. Dzięki oponie Hankook Winter i*cept evo 3 zespół był dobrze przygotowany na nadejście zimy i odwiedziny w każdym zakątku Niemiec. Ta nowa opona zimowa została wyróżniona jako „wzorowa”, co jest najwyższą oceną z niezależnego testu przeprowadzonego przez wiodący europejski magazyn motoryzacyjny „Auto Bild”.
Obciążenie opon pojazdu elektrycznego, takiego jak sportowy VW ID.3, szczególnie w zakresie najwyższych osiągów, jest ogromne. Nowa opona zimowa Hankook przez całą podróż niezmiennie dawała nam niezbędną przyczepność, pomimo bardzo spontanicznego i sportowego wysokiego momentu obrotowego. Działo się tak nawet przy panującej dużej wilgoci i mroźnej pogodzie. Dzięki temu przez cały czas mieliśmy duże zaufanie do osiągów naszego pojazdu.
- Rainer Zietlow
Hankook stale zwiększa swoją obecność w segmencie opon do pojazdów elektrycznych przez wybiegające w przyszłość inwestycje w badania i rozwój oraz wykorzystywanie wiodących technologii. Na przykład, firma ogłosiła niedawno, że oprócz zaopatrywania innych wiodących producentów samochodów elektrycznych, wyposaża ona nowy elektryczny samochód sportowy Porsche Taycan w oponę Ventus S1 evo 3 ev.
Niedawno potwierdzono też, że Hankook został wyłącznym dostawcą opon do Formuły E od sezonu 2022/23, gdzie nowe, w pełni elektryczne samochody wyścigowe trzeciej generacji będą rywalizować na całym świecie we własnych Mistrzostwach Świata FIA.
Pozostałymi firmami, które wzięły udział w „ID.3 Germany Tour” były: Volkswagen Group, ADS-TEC Energy, Alpitronic, CAR-connect, E.ON Drive, has·to·be gmbh, Infineon Technologies, Intercity Hotel, MOON, Steigenberger Hotels & Resorts, Tank & Rast i We Char.
Źródło: Hankook