W zeszłym roku Niemiecka Agencja Kosmiczna zainstalowała wzdłuż omawianego fragmentu drogi urządzenia umożliwiające precyzyjny pomiar pozycji pojazdów. Dzięki zebranym informacjom Volkswagen będzie mógł prowadzić prace nad dalszym rozwojem oprogramowania instalowanego w swoich pojazdach. Fragment autostrady stał się otwartą platformą badawczą umożliwiającą dokonywanie różnych testów i prób, m.in. symulacji natężenia ruchu samochodowego.
Aby prowadzić badania w dziedzinie jazdy autonomicznej, niezbędne są dane na temat rzeczywistego ruchu drogowego. Odcinek testowy w Dolnej Saksonii pozwoli nam nie tylko zbadać codzienny przepływ samochodów, ale też umożliwi przeprowadzenie różnych symulacji.
Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju - dr Frank WelschNa testowej trasie gromadzi się anonimowe informacje, badane są jedynie tzw. trajektorie ruchu drogowego, nie zbiera się zaś specyficznych danych o pojedynczych pojazdach – np. numerów rejestracyjnych czy wizerunku kierowców. Trajektorie są to linie oraz krzywe odzwierciedlające ślad poruszających się pojazdów.
Oprócz urządzeń rejestrujących zainstalowano urządzenia w technologii pWLAN służące do bezpośredniego komunikowania się pojazdów między sobą oraz z urządzeniami infrastruktury drogowej. W tę tzw. technologię „Car2X” wyposażono seryjnie nowego Golfa, znajdzie się ona również w modelu ID.3.
Prace w ramach projektu „Obszar Testowy Dolna Saksonia” zostały oficjalnie rozpoczęte. W inauguracji wziął udział m.in. minister ds. Gospodarki, Pracy, Ruchu Drogowego i Cyfryzacji oraz wicepremier Dolnej Saksonii – Bernd Althusmann, minister ds. Nauki i Kultury Dolnej Saksonii – Björn Thümler, a także poseł Thomas Jarzombek, koordynator rządu krajowego ds. badań lotniczych, kosmicznych i cyfryzacji.
Projekt Niemieckiej Agencji Kosmicznej jest wspierany przez Ministerstwo ds. Gospodarki, Pracy, Ruchu Drogowego i Cyfryzacji Dolnej Saksonii oraz przez Ministerstwo ds. Nauki i Kultury tego landu. Oprócz Volkswagena informacje zebrane na odcinku badawczym autostrady A39 wykorzystają także Continental AG, Wolfsburg AG, IAV GmbH, OECON GmbH, ADAC Dolna Saksonia/Saksonia Anhalt e.V., NordSys GmbH i Siemens AG.
Źródło: Volkswagen