W Salzgitter, w tzw. Center of Excellence (CoE), uruchomiono linię pilotażową do krótkoseryjnej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. 300 specjalistów opracowuje, testuje i nadzoruje tam innowacyjne sposoby produkcji akumulatorów litowo-jonowych. W pierwszym etapie Volkswagen zainwestował ponad 100 mln euro w gromadzenie własnego know-how w zakresie rozwoju i produkcji akumulatorów.
Do tego należy doliczyć 900 mln euro, które Volkswagen ma przeznaczyć na przedsięwzięcia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzką firmą Northvolt zajmującą się produkcją tych podzespołów. W 2020 roku w Salzgitter ruszy budowa fabryki akumulatorów o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełom lat 2023/2024. W tym celu Volkswagen zawiązał niedawno z firmą Northvolt spółkę joint-venture, w której firmy te objęły po 50 procent udziałów. W tym samodzielnym przedsiębiorstwie ma powstać 700 miejsc pracy.
Połączenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy koncernu Volkswagen w dziedzinie aut elektrycznych. Dzięki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe w dziedzinie akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji.
Członek Zarządu Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia - dr Stefan Sommer
Koncern Volkswagen stworzył w ramach działu komponentów nowy obszar działalności poświęcony akumulatorom. W porozumieniu z firmami dostarczającymi podzespoły, akumulatory mają być w nim doskonalone pod kątem ich przyszłego zastosowania w samochodach elektrycznych koncernu. Prace dotyczą zarówno zwiększenia pojemności akumulatorów po to, by zapewnić autom większy zasięg, jak i zmniejszenia w nich ilości rzadkich surowców, optymalizacji wszelkich procesów pod kątem zasad zrównoważonego rozwoju, aż po recykling akumulatorów.
Już dzisiaj opracowujemy i produkujemy urządzenia elektroniczne, akumulatory, silniki elektryczne i systemy ładowania oraz tworzymy technologie recyklingu. Tworząc w ramach koncernowego działu komponentów nowy obszar poświęcony akumulatorom do aut elektrycznych pokazujemy, że zamierzamy stać się jednym z wiodących producentów podzespołów do aut elektrycznych na świecie.
Członek Zarządu Koncernu Volkswagen ds. Komponentów - Thomas SchmallUruchomienie linii pilotażowej to ważny krok w drodze do budowy potężnej fabryki w Salzgitter. W krótkim czasie pogłębimy tu naszą wiedzę na temat procesów produkcyjnych.
dyrektor Center of Excellence w Salzgitter - Frank Blome
To bardzo ważne po to, by w przyszłości kształtować rozwój w tej dziedzinie, a przez to zapewnić dobre wyniki finansowe, niskie koszty i wysoką jakość.
To bardzo ważne po to, by w przyszłości kształtować rozwój w tej dziedzinie, a przez to zapewnić dobre wyniki finansowe, niskie koszty i wysoką jakość.
- Frank Blome
W Salzgitter powstaje także pilotażowa linia do recyklingu akumulatorów, która ma zostać uruchomiona w 2020 roku.
Źródło: Volkswagen