W 2021 roku Volta Trucks i DB Schenker ogłosiły szeroko zakrojony projekt współpracy. DB Schenker zamówił przedpremierowo blisko 1500 elektrycznych pojazdów Volta Zero. Było to największe dotychczasowe zamówienie na średniej wielkości zelektryfikowane pojazdy ciężarowe w Europie. Bezemisyjne, 16-tonowe pojazdy Volta Zero wykorzystywane mają być przez europejskie terminale DB Schenker w celu transportu towarów z węzłów dystrybucyjnych do centrów miast i obszarów podmiejskich. To właśnie w takim środowisku innowacyjna konstrukcja pojazdu, bezpieczna kabina oraz układ napędowy o zerowej emisji spalin zapewniać mają największe korzyści.
Volta Trucks i DB Schenker będą wspólnie badać potencjalne zastosowania tej technologii pod kątem szerszego wykorzystania. Proces jej wdrażania rozpocząć ma się w dziesięciu wybranych lokalizacjach w pięciu krajach.
Od początku partnerstwa pomiędzy DB Schenker i Volta Trucks jesteśmy w bliskim kontakcie i nieustannie współpracujemy nad rozwojem pojazdu – mówi Cyrille Bonjean, Executive Vice President Land Transport w DB Schenker w Europie – Wspaniale jest już dziś widzieć rezultaty tych prac na ulicach Paryża. Wszystko zaczęło się od pomysłu – teraz stał się on rzeczywistością. Z niecierpliwością czekamy na oddanie pierwszych pojazdów pilotażowych do użytku flotowego w Europie na początku 2023 roku.
Kiedy wraz z DB Schenker ogłosiliśmy największe w Europie zamówienie w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych, zawarliśmy również partnerstwo, które ma na celu wspólną pracę nad dekarbonizacją logistyki miejskiej. Pierwszy test w pełni elektrycznego pojazdu Volta Zero w rzeczywistym środowisku jest dowodem na szeroką skalę naszej współpracy. Widok Volta Zero na ulicach Paryża zapiera dech i jest dobitną zapowiedzią tego, że już w najbliższej przyszłości będziemy dostarczać klientom znaczne ilości takich ciężarówek – dodaje Essa Al-Saleh, Chief Executive Officer w Volta Trucks.
Źródło: DB Schenker/Volta Trucks