Nowa umowa między Apollo Tyres a FIS opiera się na sukcesie współpracy w ramach poprzednich mistrzostw, które odbyły się w 2023 roku w Courchevel i Méribel we Francji. Celem sponsoringu jest zwiększenie rozpoznawalności opon zimowych i całorocznych Vredestein. W umowie pośredniczyła firma Infront, wyłączny partner marketingowy wydarzenia.
Odbywające się co dwa lata Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim FIS są powszechnie uważane za jedne z najważniejszych zawodów w narciarstwie alpejskim na świecie. Bierze w nich udział około 600 najlepszych na świecie sportowców z ponad 75 krajów, którzy rywalizują w podstawowych dyscyplinach: zjeździe, supergigancie, slalomie gigancie, slalomie i kombinacji.
Mistrzostwa mają nie tylko przyciągać elitarnych zawodników, ale także budować zainteresowanie sportami zimowymi i inspirować nowe pokolenia narciarzy. Do tej pory gospodarzami mistrzostw było 12 różnych krajów w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej i Azji.
Podczas Mistrzostw Świata w Narciarstwie Alpejskim FIS 2025 marka Vredestein ma być widoczna na plastronach uczestników w czasie wybranych konkurencji oraz na banerach widocznych na trasach zawodów. Branding pojawić ma się także na oficjalnej tablicy wyników oraz w tle ceremonii otwarcia i prezentacji zwycięzców po zakończeniu każdej konkurencji.
„Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim FIS przyciągają setki milionów widzów z całego świata, którzy je oglądają, aby podziwiać najwyższe umiejętności w narciarstwie alpejskim” – wyjaśnia Benoit Rivallant, prezes i dyrektor generalny firmy Apollo Tyres na Europę – „To dla nas idealna platforma do zaprezentowania marki Vredestein, a także zaprezentowania wysokich osiągów naszej gamy opon zimowych i całorocznych. Ta najnowsza umowa odzwierciedla nasze szersze zaangażowanie w najważniejsze wydarzenia sportowe na całym świecie, angażując entuzjastów, od narciarstwa i sportów motorowych po piłkę nożną i bieganie, którzy cenią wysokiej jakości produkty zorientowane na wydajność”.
Firma Apollo Tyres rozszerzyła niedawno swoją gamę opon zimowych Vredestein Wintrac Pro o ultrawysokich osiągach (UHP), dodając 11 nowych opcji, w tym cztery zupełnie nowe rozmiary. Wintrac Pro nadaje się do różnych pojazdów, w tym Peugeot 3008, Volkswagen ID.5 i ID.Buzz oraz Tesla Model Y. Portfolio Wintrac Pro obejmuje obecnie 120 różnych opcji wymiarowych, dla felg od 17 do 22 cali.
Certyfikowana symbolem „Three Peak Mountain Snowflake”, wskazującym zgodność
z przepisami UE dotyczącymi opon zimowych ECE R117 do użytku na śniegu i lodzie,
Wintrac Pro ma zapewniać doskonałe standardy przyczepności na zakrętach w każdych warunkach pogodowych, krótką drogę hamowania i imponującą kontrolę przy dużych prędkościach. Wybrane opony z gamy Wintrac są teraz dostępne również z indeksem prędkości „Y”, dzięki czemu nadają się do użytku przy prędkościach do 300 km/h.
Opracowana przez globalny zespół badawczo-rozwojowy Apollo Tyres w Holandii opona Wintrac Pro zawiera opatentowaną mieszankę o wysokiej zawartości krzemionki i żywicy, mającą zapewnić doskonałą przyczepność na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. Wzór bieżnika obejmuje ostro nachylone rowki środkowe i lamele barkowe, aby zapewnić stałą reakcję na zakrętach w trudnych warunkach. Równomierny rozkład nacisku na bieżnik ma optymalizować przyczepność na śniegu, a poziome lamele w środkowej części ułatwiać progresywne hamowanie i przyspieszanie.
W odpowiedzi na rosnącą popularność pojazdów elektrycznych zorientowanych na osiągi firma Apollo Tyres zmodernizowała kilka rozmiarów opon Wintrac Pro, aby lepiej zarządzać kluczowymi cechami nowoczesnych samochodów typu plug-in. Jest to na przykład ich zwiększona masa w porównaniu z samochodami z silnikiem spalinowym oraz fakt, że mogą osiągać maksymalny moment obrotowy przy niższych prędkościach. Wybrane opony
w gamie mają teraz indeks nośności „XL”, co oznacza, że poradzą sobie ze znacznie większą masą pojazdu, a indeks prędkości został podwyższony o jedną ocenę dla siedmiu dostępnych rozmiarów.
„Segment opon zimowych charakteryzuje się dużą konkurencyjnością i wiąże się z bardzo poważnymi wyzwaniami technicznymi, takimi jak stworzenie opony, która będzie równie dobrze zachowywać się przy bardzo dużych prędkościach na suchej nawierzchni na autostradzie, jak i na zaśnieżonej alpejskiej przełęczy. Doświadczenia, jakie zdobywamy dzięki rozwojowi w tym segmencie, pomagają nam wprowadzać innowacje i utrzymywać pozycję lidera w innych kategoriach, w których produkty Vredestein mają przewagę konkurencyjną” – skomentował Yves Pouliquen, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Apollo Tyres.
Źródło: Apollo Tyres
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?