W ramach testu „Auto Motor und Sport” skupiono się na oponach letnich nadających się do montażu w SUV-ach. Model Ultrac wyprzedził wiele głównych konkurencyjnych marek i został oceniony przez panel testerów jako „bardzo dobry”, imponując „łatwym sterowaniem” na mokrych nawierzchniach i „dobrymi właściwościami jezdnymi” na suchej nawierzchni.
Opona dobrze wypadła w szeregu trudnych testów, dzięki czemu sklasyfikowano ją jako „oponę, na której można polegać”.
Magazyn „Auto Motor und Sport” poddał ocenie osiem produktów najpopularniejszych marek opon w Niemczech. Wszystkie opony w rozmiarze 235/55 R18 zostały zamontowane na aluminiowych obręczach w SUV-ie Seat Tarraco. Zdaniem testerów opony zachowują się podobnie, jeśli są zamontowane w niektórych z najpopularniejszych obecnie SUV-ów na rynku, w tym w modelach Audi, Land Rovera, Mercedesa, Toyoty i Volkswagena.
W teście na mokrej nawierzchni opona Ultrac zajęła II miejsce pod względem skuteczności hamowania, zatrzymując się z prędkości 80 km/h po zaledwie 28,7 m. Zajęła też II miejsce w teście prowadzenia na mokrej nawierzchni i radzenia sobie z aquaplaningiem. Ogumienie Vredestein poradziło sobie też na suchej nawierzchni, plasując się na II miejscu pod względem skuteczności hamowania. Nie miało sobie za to równych w przypadku hałasu toczenia, emitując podczas testu zaledwie 70,1 dB.
Aby zapewnić wiarygodność wyników, wszystkie części testu przeprowadzono do 20 razy na tym samym odcinku toru, zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni.
„SUV-y sprzedają się w Europie lepiej niż wszystkie inne typy nadwozia, dlatego bardzo cieszymy się z tego, jak model Ultrac poradził sobie w najnowszym teście magazynu Auto Motor und Sport. Ponieważ pogoda w kolejnych porach roku staje się coraz bardziej nieprzewidywalna, ważne jest, aby oferować opony letnie, które poradzą sobie w coraz trudniejszych warunkach i zapewnią bezpieczną, wygodną i przyjemną jazdę. Model Ultrac czerpie korzyści z naszej wiodącej pozycji na rynku opon całorocznych, oferując technologię mieszanki bieżnika nowej generacji oraz konstrukcję bieżnika przystosowaną do każdych warunków pogodowych” – skomentował Yves Pouliquen, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Apollo Tyres.
Opony Ultrac opracowano w globalnym centrum badawczo-rozwojowym firmy Apollo Tyres w Enschede w Holandii.
Opona Ultrac odniosła też sukces w najnowszym corocznym teście opon letnich przeprowadzonym przez niemiecką organizację kontroli pojazdów GTÜ, zajmując II miejsce w ogólnej klasyfikacji. Ogumienie Vredestein pokonało znanych konkurentów i zostało oznaczone przez testerów jako „wysoce zalecana”.
W teście oceniono 10 wiodących opon letnich w popularnym rozmiarze 225/45 R17, które zamontowano w dwóch pojazdach: Oplu Astrze Sports Tourer i Volkswagenie Golfie. Każdy produkt został poddany rygorystycznym sprawdzianom w ośrodku testów TRIWO we Frankfurcie. Oceniano osiągi na mokrych i suchych nawierzchniach, z naciskiem na hamowanie, prowadzenie i aquaplaning.
Model Ultrac sprawdził się zwłaszcza w testach na mokrej nawierzchni, zajmując I miejsce pod względem radzenia sobie z aquaplaningiem i II miejsce w zakresie hamowania i prowadzenia. Testerzy byli pod wrażeniem niezawodności i skuteczności opony w niekorzystnych warunkach pogodowych.
Źródło: Apo0llo Tyres
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?