W porównaniu z poprzednimi oponami Vredestein klasy UUHP i uznanymi produktami w tej kategorii istnieją znaczące różnice w rozmieszczeniu materiałów w strukturze opony. Jest to szczególnie widoczne w obszarze stopki i dolnej części ściany bocznej w pobliżu obręczy, które opracowano zupełnie od nowa. Zaowocowało to konstrukcją, która ma sprawiać, że opona pozostanie stabilna podczas jazdy z dużą prędkością i agresywnego pokonywania zakrętów, a jednocześnie zapewni płynną jazdę po koleinach.
Ponadto bieżnik opony będzie zawierał całkowicie nową, wysoce zaawansowaną mieszankę nowej generacji. Wytwarza się ją w ramach inteligentnego procesu mieszania z wykorzystaniem najnowocześniejszych polimerów, wypełniaczy i żywic o wysokiej wydajności, aby zagwarantować przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni w szerokim zakresie temperatur.
„Model Ultrac Pro spełnia najbardziej rygorystyczne cele w zakresie osiągów i przyczepności, które zdefiniowaliśmy na etapie opracowywania produktu, a jednocześnie zapewnia płynną i wygodną jazdę” — wyjaśnia Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w Apollo Tyres. „Opona ta wyznacza nowe standardy, ponieważ znacząco różni się od swoich wysoce wydajnych odpowiedników, w przypadku których wymaga się wyraźnego kompromisu: wydajność albo komfort”.
Odporność stopki na odkształcenie zwiększono o 85% w wyniku przeprojektowania elementów w jej obszarze, co jest szczególnie istotne w przypadku opon o niskim profilu i wysokiej wydajności.
„Zwiększona stabilność zapewnia poprawę sztywności w dolnej części opony, znacznie ograniczając występowanie poprzecznych odkształceń podczas pokonywania ostrych zakrętów. Co najważniejsze, zmniejsza to również wymagania, jakie musi spełniać ściana boczna, by zapewnić oponie odpowiednią stabilność poprzeczną” — dodaje Lorenzetti.
Większa sztywność w obszarze stopki pozwoliła inżynierom w modelu Ultrac Pro stworzyć ścianę boczną o cieńszym profilu, dzięki czemu opona jest dużo bardziej elastyczna i ma zapewniać znacznie wyższy stopień przyczepności podczas jazdy po koleinach. Zoptymalizowana konstrukcja zmniejszyła także wagę opony i poprawiła jej trwałość.
Obszar styku ściany bocznej z bieżnikiem, nazywany krawędzią, przeprojektowano przy użyciu bardziej elastycznych materiałów. Umożliwiło to zespołowi badawczo-rozwojowemu Apollo Tyres poczynić dalsze postępy w zakresie poprawy właściwości jezdnych na nierównych nawierzchniach oraz zminimalizowania oporów toczenia modelu Ultrac Pro. Optymalna równowaga między bieżnikiem, ścianami bocznymi i stopką przekłada się na idealny kształt powierzchni styku z podłożem w każdych warunkach.
Model Ultrac Pro ma trafić do oferty w szerokiej gamie rozmiarów (obręcze o średnicy od 18 do 24 cali). Oponę tę zoptymalizowano pod kątem szerokiej gamy aut sportowych, supersamochodów oraz sedanów, hatchbacków i SUV-ów o sportowej charakterystyce.
Źródło: Apollo Tyres
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?