Nowa opona zimowa zastępuje Wintrac Pro, wykorzystując nową, zaawansowaną mieszankę bieżnika. Zapewniać ma ona lepszą przyczepność, pewniejsze prowadzenie i krótszą drogę hamowania na śniegu, błocie pośniegowym i lodzie. Dodatkowo charakteryzuje się mniejszym oporem toczenia, co przekładać ma się na niższe zużycie paliwa i większy zasięg. Podobnie jak poprzedni model, ma gwarantować wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni oraz wiodącą trwałość.
Opony Wintrac Pro+ już dostępne do zamówienia w ponad 120 rozmiarach, odpowiednich do obręczy kół o średnicy od 17 do 22 cali. Większość opon z tej nowej serii posiada indeks prędkości „Y”, co umożliwia jazdę z prędkością do 300 km/h. Wszystkie oznaczone są „symbolem alpejskim”, potwierdzającym zgodność z przepisami UE dotyczącymi opon zimowych (ECE R117) do jazdy po śniegu i lodzie.
Wintrac Pro+ jest wyposażony w nową mieszankę polimerów i żywic nowej generacji, która ma zapewniać większą elastyczność bloków bieżnika nawet przy ekstremalnie niskich temperaturach. Dzięki temu opona ma mieć lepszą przyczepność na zaśnieżonych nawierzchniach. Dodatkowo, rzeźba bieżnika z ostro wyprofilowanymi rowkami środkowymi i lamelami na krawędzi ma ułatwiać pokonywanie zakrętów w trudnych warunkach zimowych. Równomierne rozłożenie nacisku na bieżnik oraz poziome lamele w części centralnej dodatkowo mają poprawiać przyczepność na śniegu oraz hamowanie i przyspieszanie. W efekcie, opona Wintrac Pro+ ma zapewniać krótszą drogę hamowania o 4%, zwiększoną przyczepność o 5% i lepsze właściwości jezdne nawet o 20% w porównaniu z poprzednikiem – modelem Wintrac Pro w rozmiarze 245/45 R18 100V XL.
Nowa opona Wintrac Pro+ charakteryzuje się wysoką trwałością, dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki bieżnika opartej na zaawansowanych polimerach i wypełniaczach. Dzięki temu nadaje się do użytkowania przez wiele sezonów zimowych. Jest ona oparta na modelu Wintrac Pro, który odniósł sukces i został uznany za wyjątkowo trwały w niezależnych testach*.
Dzięki mniejszemu oporowi toczenia, opona przyczynia się do obniżenia całkowitych kosztów użytkowania nawet o 7% w porównaniu z modelem Wintrac Pro (w rozmiarze referencyjnym 245/45 R18 100V XL). Zastosowanie materiałów o niskiej histerezie w mieszankach bieżnika i korpusu sprawia, że opona osiąga bardzo dobre wyniki pod względem oporu toczenia, nawet w przypadku wielu dostępnych rozmiarów.
Specjaliści z holenderskiego ośrodka badawczo-rozwojowego firmy Apollo Tyres w Enschede przekazują, że materiały wykorzystane do produkcji opony Wintrac Pro+ nie tylko redukują negatywny wpływ na środowisko, lecz także poprawiają osiągi i zapewniają większe bezpieczeństwo podczas jazdy.
W porównaniu z modelem Wintrac Pro (o rozmiarze referencyjnym 245/45 R18 100V XL), zwiększono wykorzystanie materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu o 6,1 punktów procentowych (ze 20,4% na 26,5%) oraz obniżono ślad węglowy w cyklu produkcji „od powstania do dostawy” o 4%.
Dzięki obecności dużej ilości krzemionki i żywicy w nowej mieszance opony, jej właściwości na mokrej nawierzchni mają być równie dobre, co w przypadku modelu Wintrac Pro, uznawanego za najlepszy w swojej klasie pod względem przyczepności i bezpieczeństwa na mokrych drogach.
Opony Wintrac Pro+ są przystosowane do użytku w nowoczesnych samochodach typu plug-in. Dzięki ich niskiemu oporowi toczenia, można zwiększyć zasięg pojazdu, a większość opon ma indeks nośności „XL”, co sprawia, że są one odporne na zwiększone obciążenia wynikające z większej masy pojazdu.
Od lat 60. XX wieku marka Vredestein zdobyła uznanie w branży opon zimowych, debiutując na rynku z oponą radialną M&S 187. Opony z linii Wintrac zostały wprowadzone w 1996 roku i od tamtej chwili przeszły znaczną transformację.
„Udział opon Ultra High Performance w rynku opon zimowych stale rośnie, co odzwierciedla popularność sedanów, SUV-ów i samochodów typu plug-in o wysokich osiągach. W przypadku tych opon efektywna kontrola momentu obrotowego i masy całkowitej ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji bezpieczeństwa, panowania nad pojazdem i poczucia pewności kierowcy. Obecnie planujemy prezentacje marki Vredestein i naszej coraz bogatszej oferty opon zimowych oraz całorocznych w ramach szeregu nowych kampanii marketingowych związanych ze sportami zimowymi. W tym celu podpisaliśmy umowę, na mocy której zostaliśmy oficjalnym głównym sponsorem organizowanych przez FIS Mistrzostw Świata w Narciarstwie Alpejskim, które odbędą się w 2025 roku” – powiedział Yves Pouliquen, szef działu sprzedaży i marketingu w firmie Apollo Tyres.
* Tyre Reviews — niezależne testy eksploatacyjne, których wyniki opublikowano 20 listopada 2023 roku. Przetestowano sześć konkurencyjnych modeli opon zimowych w rozmiarze 255/40 R19 z użyciem samochodu Audi A6.
Źródło: Apollo Tyres
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?