Wczoraj (25.05.2020 r.) zapadł wyrok w Federalnym Trybunale Sprawiedliwości w Karlsruhe odnośnie afery Dieselgate. Na jego mocy Volkswagen będzie musiał odkupić od poszkodowanych klientów sprzedane im samochody z zainstalowanym cheat device. Jednak przy ustalaniu wartości pojazdu pod uwagę brany będzie jego przebieg oraz stan techniczny.
Wyrok oznacza zwrot pojazdu od 60 tys. osób w Niemczech. Nie dotyczy on 260 tys. osób, które w wyniku innego postępowania otrzymały od koncernu z siedzibą w Wolfsburgu odszkodowanie w związku z Dieselgate.
Pozew omawianej sprawie złożył klient Volkswagena, który kupił w roku 2014 model Sharan z silnikiem 2.0 TDI za ponad 31 tys. euro i po wykryciu cheating device domagał się zwrotu pełnych kosztów jego zakupu, na co Volkswagen nie przystał. Teraz w związku z wyrokiem sądowym pojazd ma być odkupiony za pomniejszoną kwotę 25,6 tys. euro z odsetkami w związku z częściowym już jego wyeksploatowaniem.
Szerzej całą kwestię afery Dieselgate niedługo po jej wyjściu na jaw komentował dla Motofaktor.pl Maciej Pertyński, jedyny polski juror konkursu World Car of the Year.
Źródło: Bundesgerichtshof