W nowym ID.7 zastosowano najbardziej zaawansowaną odmianę systemu. Wykorzystuje on dwa skrajne czujniki w tylnym zderzaku do skanowania przestrzeni za samochodem i informuje pasażerów o wszelkich zagrożeniach jeszcze przed złapaniem za klamkę. Jeśli czujniki wykryją zbliżającego się innego użytkownika drogi, automatycznie zadziała pierwszy sygnał ostrzegawczy – zapali się dioda w lusterku zewnętrznym. Jeśli mimo to system wykryje działania któregoś z mechanizmów otwierania drzwi, zostaną one zablokowane na krótki czas, a gdy mimo to drzwi zostaną otwarte, rozlegnie się sygnał ostrzegawczy. Ponadto system wspomagania pozostaje aktywny przez trzy minuty po zaparkowaniu i wyłączeniu samochodu, aby umożliwić wszystkim pasażerom bezpieczne opuszczenie auta.
Ostrzeżenie o wysiadaniu w nowym Passacie i nowym Tiguanie działa w bardzo podobny sposób do układu w ID.7: system wykorzystuje LED w lusterku zewnętrznym, aby poinformować jeszcze przed złapaniem klamki drzwi, że z tyłu zbliża się inny użytkownik drogi. Jeśli mimo to kierowca czy pasażer będą próbowali otworzyć drzwi przez głośnik w drzwiach zostanie wyemitowane ostrzeżenie akustyczne. Ponieważ w odróżnieniu od ID.7 Passat i Tiguan są wyposażone w mechaniczne zamki drzwi, dodatkowa funkcja opóźnionego otwarcia nie jest dostępna.
System ostrzegania przy wysiadaniu jest dostępny za dopłatą w modelach ID.4 i ID.5. Działa on w niemal identyczny sposób jak w ID.7, z tą różnicą, że dioda w lusterku zewnętrznym zapala się tylko w przypadku zagrożenia, gdy kierowca lub pasażer użyją jednej z klamek drzwi. Pozostałe etapy ostrzegania – sygnał dźwiękowy w konkretnych drzwiach i elektroniczne opóźnienie otwarcia – działają tak samo jak w ID.7.
Pierwszym Volkswagenem z systemem ostrzegania o wysiadaniu był aktualny Golf. W tym modelu system działa z sposób zbliżony do tego w ID.4 i ID.5, ale ze względu na fakt, że – podobnie jak modele Passat i Tiguan – Golf jest wyposażony w mechaniczne zamki drzwi, dodatkowe opóźnienie otwarcia nie jest dostępne.
Źródło: Volkswagen